• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 723

Nougat

Trådstartare
Hej!... Om pappan till ett föl är korsning mellan Varmblod/Nordsvensk och mamman till fölet är ett Varmblod.. Kommer fölet i sånna fall va grövre än ett Varmblod? Eller kommer den se ut som ett Varmblod?:angel:

Tacksam för svar!

Sv: Hjälp!

Man kan ju somsagt aldrig vara riktigt säker, men alla hästar har ju hovskägg från början (men oftast klipps det bort). Skulle tro att den får lite kraftigare hovskägg än vanligt men eftersom den har så lite nordsvensk i säg så blir de nog inte så mkt.

Ok. Tack för svaren.. Men hur myckert Varmblod och hur myckert Nordsvensk får den i sig i procent?

Jag skulle gissa på att det blir 75 % varmblod och 25 % nordsvensk. Fast jag är inte säker. Vänta tills någon kunnigare än jag svarar.

Måste ju bli de % rent matematiskt. Sen kan ju nordisanlaget bli kraftigare än man tror. Sen beror det väl på om det är nordsvensk travare eller nordsvensk brukshäst......brukshästen är ju grövre.
Mitt ena travsto der nästan ut som en nordsvensk travare efter sommarbetet när hon fått riktigt mycket hull, hon har dessutom riktigt kraftfull man och svans (kanske en liten tjuv betäckning) ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Shaggy
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 438
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka