hjälp....

K

knäppis

Kan någon beskriva hur man tillreder linfrön (hela)? Koka hur länge? Ska fröna ätas eller avkoket? Ska det ligga och dra? Ja hur gör man?
MVH

Sv: hjälp....

Hyrde en häst för några år sedan som fick linfrö. Vet att dom skall kokas men vet ej hur länge, står det inget på paketet? Det blev som en gegga när dom var kokta och hästen fick 2 slevar om dagen av detta i alla fall....

Sv: hjälp....

Enklaste sättet att tillreda linfrö är att ha en vattenkokare koka upp vatten häll det kokande vattnet över linfröna, låt svalna/dra sig någon timme, klart att servera. Hästes skall få alltihop alltså bara vänd upp och ner på alltihop ner i maten blir en seg gojig sörja av det.

Liknande trådar

Mat Låter man den koka med hel och fiskar upp den sedan? Eller ska den mortlas, i så fall bara "fröna" eller hela "blomman"? Hur gör ni...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 651
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka