T

Tiggertjejen

Skriver ett arbete om galopp! Jag har hittat hur många engelska fullblod det finns i Sverige i träning och arabhästar. Men var hittar jag hur många tränare och jockeys det finns??

Sv: Hjälp!

Alla finns med på galoppförbundets hemsida samma sida som du hittar hästarna på .

Jo men där står väl inte hur många tränare det finns i Sverige? jag kan inte hitta statistiken!

Idag finns det
56 proffstränare
207 amatörtränare
20 jockeys
45 amatörryttare
9 lärlingar

bara 20 jockeys?:O
å 9 lärlingar shit..trodde det va mer.
fast iofs så är det ju i sverige..;)

Hittade andra siffror på hemsidan men så mejlade jag en som har hand om sådant och fick detta svar!

men då räknas väl bara de som har svensk licens? de kommer ju ofta jockeys och rider som har utländsk licens...

Förmodligen jag frågade efter hur många svenska vi hade!!

Det stämmer att det bara är svensk licensierade ryttare/tränare. Det är nog så också att det finns personer som har dubbla licenser (tex amatörryttare och amatörtränare). Utöver det så har vi våra norska och danska ryttare/tränare som reser kors och tvärs mellan banorna.

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 729
Senast: Sel
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
5 683
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar