Splittan

Trådstartare
Nu har äntligen min sele kommit. Fast jag önskade lite att det medföljde en instruktionsbok, om hur grejorna ska sättas i hopp :o :D .

Nåja, jag klurade ut det mesta ganska så kvikt, fast jag körde fast på en sak. Hur gjorden ska spännas.
Här kommer bilder på hur spännet ser ut, samt gjordens rem!
Bild8.jpg

Bild9.jpg

Spännet har två "rullar", hur ska man då trä gjordens rem??
jag gjorde ett försök, men det sättet jag gjorde funnkade inte så bra.
Så¨jag behöver lite hjälp!!

Sv: Hjälp!!!

Om det är som jag tror och som jag sett flera selar med så ska du spänna gjorden i den innersta öppningen och sedan spänna fast skackelremmen eller vad amns ka kalla det i den yttre, så du borde alltså ha en till rem som behöver sättas fast! Vad är det för sele? Lycka till!

Nej nej!
Du ska spänna däckelgjorden i den närmaste läderremmen och sedan så löper bukgjorden genom den yttre. Alltså, den stumpen som hänger ner från skakelöglan ska först igenom läderöglan längst ner på däckeln, sedan igenom den yttre delen på gjorden på din bild för att sedan spännas fast i bukgjorden. Hängde du med? Har en willab sele själv :idea:

Sorry, jag skrev samtidigt som jag skällde på min obstinata 9 åring :o vissa ord skulle inte vara med. Läste tyvärr inte ditt inlägg........skäms på mig :D

Tack, tack! För hjälpen!!!
Tänkte väll att har fanns någon som hade en sådan sele som jag!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?