P

Psyco

Funderar på om jag inte ska hyra stallet till hösten nu.
Hyran för hela stallet är 2500:-
Då ingår:
*6 boxar, varav en som måste vara åt foder/annan förvaring
*5 hagar som är ca.1 ha/hage en har ett skjul som är 8x8 m
*Sadelkammare 2x2 meter
*Paddock att låna 500 meter bort med mkt hinder för 25:-/gång men mer vi belysning eller 100:-/månad
*Bra skogsvägar för körning eller ridning
*Ca 1,5 mil till ridhus

Vad kan jag ta för priser? Jag tänkte att kanske 2-3 ponnyer kan gå på lösdrift (beroende på storleken på ponnierna) och det finns plats för fyra hästar till (min häst står ju redan där)

Lösdrift:
*Hästarna är ute dygnet om, har tillgång till skjul och hagen de går i kommer delas av så att de får skifta mellan dem två sommar som vinter
*Halm ingår
*Hösilage
*1 kg korn/havre /dag samt lika stor mängd betfor
*Mineraler, saltstenar, vitlök och dylikt
*Mockning (borttagning av bajs) varje dag
*Påfyllning av vatten, daglig tillsyn
*Fodring 3 ggr/dag
*Fri tillgång till hö?

Vad kan ma ta för priser?

Samma gäller för boxarna.Ev mer foder ingår.
Hästarna kommer vara ute under vintern mellan 06.00 och 20.00 ev längre/mindre beroende på väder.

Det går inga bussar till stallet från "byn" är det ca 6 km.
Låter det som ett stall som är ok?
Boxarna är 4x4 meter.
Vad skulle ni ta för priser? Är det något ni tycker är speciellt bra/dåligt med allt?
Tacksam för alla svar och funderingar! :bow:
 
1600 betalar jag för ungefär samma. Min fodras dock 5 gånger om dagen.
 
Det varierar ju så mkt beroende på var du bor. Kolla upp lite stall i dina trakter, vad folk betalar och för vilken service, så får du ett riktmärke iaf!
 
Ja 5 ggr hinner vi inte med.Men jag hade först funderat på 1200:- för Lösdrifts hästarna och 1500:- för de som har box ev. mer
 
De flesta skulle väl säga på "landet" eller till och med långt..6 km rätt ut i inget alls :crazy:
Jag har kollat runt lite, men för mig kommer allt bli lite svårare då jag inte bor på stället utan jag måste ta mig de här 6 km dit. Så det blir ju en hel del jobb.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 192
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
1 240
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 440
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp