Tråkigt att du mått dåligt @bumpo men skönt att du mår bättre. Men precis som du själv skrev så är det inte konstigt att det kommer ett backslag.

Någonstans kan jsg klamra mig fast vid att det går över men det är knappt.

Detta du skrev här visar att du kommit en bra bit i din process ändå. Det känns hoppfullt tycker jag. :) Hoppas att födelsedagen var en underbar dag och att tårtorna var goda för det är du värd!!!
 
Tråkigt att du mått dåligt @bumpo men skönt att du mår bättre. Men precis som du själv skrev så är det inte konstigt att det kommer ett backslag.
Som jag sa, bakslaget var väntat. Jag är bara osäker på hur pass illa det blir. Om det bara blir en ökad ångestnivå och fler mardrömmar som det verkar nu så är det okej och helt klart hanterbart. Men om det däremot skulle öka på rädslenivån, påverka min vardag i hur jag lever generellt sett och framförallt hur jag ser på det inträffade så är det väldigt mycket värre. Nu står det lite och balanserar på slak lina hur det påverkar. Igår var svintuff med bakfyllan av ångestattacken och allt det men också för att jag stundtals var just rädd, inte för Kukaset men med tanke på de hot han uttalat om jag lämnade honom och han 'försvann'.

Logiken säger att skulle något ha hänt skulle det redan ha skett något. Men... rädlsan är ju inte logisk tyvärr. :/

Detta du skrev här visar att du kommit en bra bit i din process ändå. Det känns hoppfullt tycker jag. :) Hoppas att födelsedagen var en underbar dag och att tårtorna var goda för det är du värd!!!
Det är nog en kombination av att jag faktiskt har kommit en bit och överlet hittills, tidigare erfarenhet och inställningen att Kukaset inte ska få vinna. Men ja, det är hoppfullt.

Födelsedagen var helt underbart fantastiskt. :love: Sangria och tre sorters hembakt tårta liksom. Kan det bli bätte. Plus hela min fina underbara familj såklart.
 
Jag är på väg att hoppa av tåget två stationer innan den jag ska till för att jag tyckte att jag såg Kukaset på tåget. Jag håller på att flippa totalt. Jag har världens ångestattack och vet ärligt talat inte hur jag ska reda ur det jag har att fixa för att ta mig hem. Det är nästan för mycket...
 
Jag är på väg att hoppa av tåget två stationer innan den jag ska till för att jag tyckte att jag såg Kukaset på tåget. Jag håller på att flippa totalt. Jag har världens ångestattack och vet ärligt talat inte hur jag ska reda ur det jag har att fixa för att ta mig hem. Det är nästan för mycket...
Kan du ringa nån och prata medan du åker, som ett slags trygghet för dig själv?

Kukaset sitter bakom lås och bom, mycket troligt impopulär :devil:
 
Kan du ringa nån och prata medan du åker, som ett slags trygghet för dig själv?

Kukaset sitter bakom lås och bom, mycket troligt impopulär :devil:
Jag pratar på messenger och via sms med två av de viktigaste personerna i mitt liv. Det hjälper iofs lite.. jag kommet antagligen att inhalera en cig på typ två bloss när jag kommet av tåget och gå den tätbefolkade vägen hem. :/

Logiken bitet ju inte på rädslan och ångesten. Tyvärr.
 
Det hjälper tillräckligt för att ta mig hem iaf. Och jag fick sällskap av en väldigt trevlig norrman som fattade att något inte stod rätt till.
Skönt att människor bryr sig. Hoppas du får en bättre dag idag och att du får hjälp att börja bearbeta så snart som möjligt. Då hoppas jag o att du får hjälp med verktyg för att hantera attackerna av det slag du hade igår.
 
Skönt att människor bryr sig. Hoppas du får en bättre dag idag och att du får hjälp att börja bearbeta så snart som möjligt. Då hoppas jag o att du får hjälp med verktyg för att hantera attackerna av det slag du hade igår.
Det gjorde oerhört mycket. Speciellt den sista biten fram till linfärjan som är rätt folktom på måndagar. Nu sitter jag ute på balkongen hos Gangstern och bara mår rätt bra i solen. Blir en dag på någon klippa eller strand i dag. Västkustens pärla leverar alltid. :love:

Som jag har förstått det som kommer det bli mer fokus på bearbetning och hantering nu efter semerarna.
 
Jag rasar mer och mer. Har fler och intensivare ångestattacker, är mer och mer rädd, ångesten börjar triggas av att gå ut igen, självskadetankarna har kommit tillbaks och sömnen är väldigt påverkad.
 
Jag rasar mer och mer. Har fler och intensivare ångestattacker, är mer och mer rädd, ångesten börjar triggas av att gå ut igen, självskadetankarna har kommit tillbaks och sömnen är väldigt påverkad.
Kom ihåg nu: I have a past but I don't live there anymore. Du är bara på tillfälligt återbesök, i tanken.

Vet du vad som utlöser ångesten?
 
Kom ihåg nu: I have a past but I don't live there anymore. Du är bara på tillfälligt återbesök, i tanken.

Vet du vad som utlöser ångesten?
Jag försöker att tänka så eftersom jag inte tänker låta honom vinna. Men det är väldigt svårt just här just nu när allt bara suger häströv.

Den delen av ångesten och rädslan som är kopplad till att gå ut är knuten till han på tåget som var så otroligt lik Kukaset. Trots att jag logiskt sett vet att det inte var han och att han sitter på anstalten så var det fullkomligt vidrigt att se den mannen.

Den övriga ångesten vet jag inte riktigt, men med tanke på att jag har hållt en rejäl ångestattack borta/skjutit den framför mig i flera veckor egentligen så förvånar det mig inte att den kom när jag väl kunde slappna av.
 
Jag försöker att tänka så eftersom jag inte tänker låta honom vinna. Men det är väldigt svårt just här just nu när allt bara suger häströv.

Den delen av ångesten och rädslan som är kopplad till att gå ut är knuten till han på tåget som var så otroligt lik Kukaset. Trots att jag logiskt sett vet att det inte var han och att han sitter på anstalten så var det fullkomligt vidrigt att se den mannen.

Den övriga ångesten vet jag inte riktigt, men med tanke på att jag har hållt en rejäl ångestattack borta/skjutit den framför mig i flera veckor egentligen så förvånar det mig inte att den kom när jag väl kunde slappna av.
Då har du två troliga orsaket: mannen på tåget och att du slappnar av. Bra att du ser det så klart!

Hoppas nu att du kan arbeta dig ur det också, med hjälp av ardenneregenskaperna som du redan visat.
 
Då har du två troliga orsaket: mannen på tåget och att du slappnar av. Bra att du ser det så klart!

Hoppas nu att du kan arbeta dig ur det också, med hjälp av ardenneregenskaperna som du redan visat.
Mannen på tåget gjorde allt så verkligt igen. Jag har kunnat se det lite som en film eller en bok. Eller kanske snarare valt att se det så för att det är så genomvidrigt det han utsatte mig för. Faan, han fick mig att genuint tycka att min kropp var äcklig och det har jag aldrig någonsin tyckt innan. Inte ens när jag låg på gränsen till fetma.

Att jag slappnar av är bra, jag hade lagt oerhört mycket press på mig själv inför min födelsedag och jag fullkomligt vägrade låta honom förstöra en till. Inte en chans att det skulle få ske.

Jag tänker använda samma taktik idag för att övervinna ångesten för att gå ut som igår. Kulglass på torget och utsikt över havet. Jag ska ta mig igenom det här med. Jag har ju klarat allt annat.
 
Mannen på tåget gjorde allt så verkligt igen. Jag har kunnat se det lite som en film eller en bok. Eller kanske snarare valt att se det så för att det är så genomvidrigt det han utsatte mig för. Faan, han fick mig att genuint tycka att min kropp var äcklig och det har jag aldrig någonsin tyckt innan. Inte ens när jag låg på gränsen till fetma.

Att jag slappnar av är bra, jag hade lagt oerhört mycket press på mig själv inför min födelsedag och jag fullkomligt vägrade låta honom förstöra en till. Inte en chans att det skulle få ske.

Jag tänker använda samma taktik idag för att övervinna ångesten för att gå ut som igår. Kulglass på torget och utsikt över havet. Jag ska ta mig igenom det här med. Jag har ju klarat allt annat.
Ja och du är SÅ JÄKLA DUKTIG! Jag har inte minsta tvivel om att du kommer att kunna lägga det här bakom dig på riktigt, för du gör så rätt hela tiden. Tänk på hur kort tid det faktiskt gått också. Du kan nog inte räkna med att bearbetningen började förrän han faktiskt var dömd.

Kulglass. :d Jag passerar med jämna mellanrum Laxbutiken, de har ett glasskafé att mörda för. Visserligen inget märkvärdigare än Siaglass men MÅNGA sorter och en jättebuffé av smågodis, nötter m m att ha på. Har lyckats stå emot hittills i sommar men det är säket lika bra som förra året.
 
Ja och du är SÅ JÄKLA DUKTIG! Jag har inte minsta tvivel om att du kommer att kunna lägga det här bakom dig på riktigt, för du gör så rätt hela tiden. Tänk på hur kort tid det faktiskt gått också. Du kan nog inte räkna med att bearbetningen började förrän han faktiskt var dömd.

Kulglass. :d Jag passerar med jämna mellanrum Laxbutiken, de har ett glasskafé att mörda för. Visserligen inget märkvärdigare än Siaglass men MÅNGA sorter och en jättebuffé av smågodis, nötter m m att ha på. Har lyckats stå emot hittills i sommar men det är säket lika bra som förra året.
Tack! Jag känner mig inte så värst bra just nu. Jag är mer eller mindre apatisk och att göra minsta lilla känns nästan som att bestiga ett berg. Jag borde verkligen börja med maten, eller i alla fall förbereda så mycket som möjligt men jag klarar inte ens av att ta mig ut på balkongen så jag kan ta en cig. Men jag klarade av att gå in och handla och få med allt jag behöver till maten iaf. Och jag fick ingen ångestattack den här gången. Det är väl en liten vinst antar jag.

Jag försöker hela tiden att faktiskt se hur långt jag trots allt kommit på bara ett halvår. För det är ett halvår sen jag flydde på fredag. På sex månader har jag tagit tillbaks rätten att själv bestämma över mitt liv, min framtid och vad jag får och inte får göra, tänka, känna, sakna, drömma, äta, dricka och så mycket mer. Jag har varit med och skapat min egen upprättelse och markering om att det han gjorde inte var okej. Jag har utmanat och fortsätter utmana mina rädslor och min ångest och jag ger faktiskt inte upp hur nattsvart och jobbigt det än är. Plus att jag tillåter mig att rasa men jag vägrar att stanna där nere. Jag ska tillbaka upp och framåt. Hur mycket han än försökte så släckte han aldrig min glöd, min själ och mitt jag. Och tog jag mig levande därifrån så ska han faan inte lyckas nu.

Laxbutiken, och glassbuffen är syndigt gott ja.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 151
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp