Hjälp! :(

Sv: Hjälp! :(

Hur mycket mat går åt och hur ser han ut om maten står konstant framme?

Min första hund var usel på att äta, men när det stod framme dygnet runt så gick det ner mer mat i henne. Upptäckte att hon gärna gick och åt när det blivit lugnt på kvällen och alla lagt sig.

Fick sluta med fri tillgång när hund nr 3 kom, den rensade och blev som en boll :p

Men då åt förstahunden bättre, kunde dock hoppa över maten emellanåt, ibland 2 måltider på raken, men så länge hon var pigg och höll hullet så var det inget jag oroade mig för, hennes dotter är likadan med maten, kan hoppa över mål lite då och då.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
613
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg