HJÄLP! vill hitta en utbildning.

J

jeennifeerA

Hej på er! är alldeles ny här så hoppas ni har lite överseende :) Tänkte höra om ni har några bra tips på utbildningar, distans, eller inte vad som helst inom hästsport, är intressant. Har en termin kvar på folkhögskola och skulle vilja hitta någon utbildning som funkar för en som redan gått gymnasie. Hittar inte så mycket som jag vill och det mesta ligger nere i Skåne. Kanske ni vet någon "mildare" utbildning som bara är någon dag i veckan? ALLT är av intresse. Men jag är glad för alla tips som funkar. Kanske ni vet någon hästmassörs utbildning, hästskötare, tillridare eller vad som. Skulle bli så tacksam!

Sv: HJÄLP! vill hitta en utbildning.

Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar! En YH-distansutbildning på Dingle Naturbruksgymnasium. Man träffas typ en gång i mån i tre dagar, annars läser man helt på distans. Jag ska precis påbörja den, kan återkomma och säga vad jag tyckte efter första träffen.:) Du kan läsa om den på www.naturbruk.nu, lycka till:)

TACK! jaa skriv gärna! är sååå intresserad av att hitta något :)

Men vad får man läsa på den? å vad ska man hålla på med då? :)

Hittade nu på sidan, tyvärr har jag inte så mycket förkunskaper som dom kräver :/ men tack ändå, du kan ju meddela hur du tyckte skolan var ifall man vill gå något annat :)

Vad synd, för jag tror att det blir en superkul utbildning! Jag kan absolut återkomma med vad jag tyckte om skolan:) Du kan inte tänka dig att söka dig utomlands då? Gillar du galoppsporten? Jag gick en utbildning för ett par år sedan på British racing school, det absolut bästa jag har gjort:D Där behövs i princip inga förkunskaper. Man bor på internat i nio veckor och lär sig allt om galopphästar och sedan jobbar man hos en tränare i ca ett år, så man blir ju borta ett tag, riktigt kämpigt i början, men så himla kul:) Kunde det vara nåt?:)

Oj shit det lät ju kul. Dock hade jag tänkt mig att itne plugga mer än ett år om inte det är något jag verkligen känner för. har sett någon distans kurs nere i Linköping så ska titta på den, dock är det långt för mig som bor i dalarna. Du har inga andra förslag? några sidor eller så? :)

Beror på vad du är intresserad av? :) Galopp, hoppning, dressyr, eller kanske nåt där du arbetar med hästar från marken, typ ridlärare kanske, var jag inne på ett tag:)

Men om det är på distans så spelar väl inte orten någon roll? En eller ett par träffar kan du kanske ta dig till på annan ort?

Dressyr och mark, höstskötare eller hästmassör, är intresserad av det mesta inom detta. Det jag vill är att hitta skolor så jag kan se vad som finns att välja på, därför jag tänkte om ni visste något bra :)

Nej då spelar orten absolut ingen roll, MEN jag har inte sett så många på distans så ville ha lite tips :) så om du vet något så säg till :)

har sett någon distans kurs nere i Linköping så ska titta på den, dock är det långt för mig som bor i dalarna.

Jag läser en kurs på LiU (Linköpings universitet) som precis har startat nu för en vecka sedan - helt på distans så det spelar ingen roll var man bor. Hästens sinnen och beteende 7,5 hp. Kolla om det finns möjlighet till efteranmälning?

Tyvärr har det minskat rejält med fristående kurser inom häst sedan SLU var tvungna att ställa in sina pga minskade anslag från staten.

De "distansutbildningar" som finns inom häst innebär ofta att man har regelbundna träffar i Skara eller liknande... inte direkt distans om man frågar mig :mad:

Okej, ja jag har också sett att det finns något i Linköping. dock tänkte jag inte söka nu utan om kanske ett år, men vill höra lite vad andra tycker :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 260
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 079
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024