Hjälp - Var gör man av hästen?

M

Mio min Mio

Jag har ett hästproblem och undrar om någon av er har något bra tips?!?

Jag har en islandskille med spricka i vänster framben och som därför har spenderat 6 veckor i vagga på Strömsholm. Nu finns ”risken” att han ska därifrån på tisdag om måndagens röntgen visar på att sprickan inte längre kräver att han står kvar. Dock var han på Strömsholm när de förra helgen fick in abortviruset så han måste hållas isolerad till 3/3 för att säkerställa att han inte har blivit smittad. Jag kan därför inte ta hem honom till hans vanliga stallplats i Västerås, eftersom det på gården finns dräktiga ston (jag har honom inhyrd på en gård och äger den alltså inte själv). Strömsholm har nu fullt så jag får inte heller ha honom kvar där även om jag betalar det själv (om de säger att han är OK för att tas hem så täcker inte försäkringen kostnaden).

Eftersom benet är skadat så vill jag inte förflytta honom långt och det är boxvila som gäller ett antal veckor till. Helst hade jag velat ha honom kvar på Strömsholm, men jag blir som sagt "utkastad" om han anses tillräckligt frisk för att åka "hem". För att göra det ändå lite jobbigare så är han dessutom ganska skraj av sig och vill inte vara själv. Finns det någon som har något råd eller tips?
Mvh
Kristina

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 386
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 983
Senast: Korven
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar