Hjälp! Vad gör man?

mammaBerg

Trådstartare
Höll på att köra på 2 hundar som irrade runt på vägen idag. Fler bilar höll på att köra på dem innan jag kunde stanna på vettig plats och kallade på dem. De var glada när jag öppnade dörren och följde snällt med i bilen.

Tog hem dem, ringde polisen, försökte få radion att säga något (men icke sa nicke). Nu har jag dem i stallet.

Två fina siberian husky, en hane och en tik, en mörk och en ljus.

Vad kan man mer göra?

Vi har ringt runt och kört runt men ingen vet ngt om dem. Bor på landet.

Sv: Hjälp! Vad gör man?

Ring radion igen, har dom märkning i örat ?

Huskys kan springa långt :crazy:

Radion hade inte tid me ridag. Ska ringa igen imorgon.

De har inte märkning i örat. Kan ju vara chippade.

De var helt klart trötta när jag tog dem. Nu efter 4 timmars vila så är det inte lika trötta. :angel:

Bor utanför Kristianstad i Skåne.. (så slipper ni PM:a :idea: )

Ja du.. tycker de eh konstigt att inte radion ställer upp, de är ju dels därför man har radio för att få information om läget runt om i Sverige!
Här nere har vi en jätte bra radio kanal men de hjälper ju inte dig!

Jag hade kontaktat polisen som sedan får ta kontakt med anntingen allmänheten ,radio eller hundstall.

Sen en Siberian husky springer inte längre i från hemmet än vad en jakt hund eller en vanlig sällskaps hund skulle göra!

Kristianstad.. har själv Husky hm..känner mest till folk i hässleholm området men Kritianstad..

Sen en Siberian husky springer inte längre i från hemmet än vad en jakt hund eller en vanlig sällskaps hund skulle göra!

En jakthund kan och orkar springa långt den med, jag har själv varit med i sökande efter Huskys som när den återfanns hade sprungit åtskilliga mil på fjället.

Ts:

Finns det någon djurklinik in närheten? Där borde dom ha chipavläsare så det går att reda ut om dom är märkta och på så vis hitta ägaren.

Senast ändrad:

Du kanske ska testa med radio igen och annars kan du ju sätta upp lappar typ:) Ta hand om dem så länge bara :D

Du, det är inte alltid så lätt att "bara ta hand om dem" så länge.

Det är två hundar av krävande ras vi pratar om.

Jag hade kontaktat polisen som sedan får ta kontakt med anntingen allmänheten ,radio eller hundstall.

Fast polisen har jag kontaktat. Första polisen sa: -släpp dom lösa igen. De hittar hem.
Sant men det gör jag inte.

Enda hundstallet är i Malmö och ev tar polisen det imorgon.

Borde vara saknade här omkring...:laugh:

Finns det någon Djurklinik i närheten?

Har ringt till 2 av de veterinärer som jag kan få tag på så här dags i vanliga fall. Den ena har semester och den andre är sjukskriven. *suck* Att ringa jouren är nog lite overkill. De har det ganska bra i sadelkammaren, ligger lugnt där nu. (Har övervarkningskamera)

Klinikerna får jag vänta på tills imorgon.

Trodde i em att någon skulle höra av sej snabbt... :crazy:

Har varit på brukshundklubben som är närmast. Fick samma kommentar av dem. -släpp dem. De hittar hem. :o
Jo jag vet att de ganska säkert gör det men jag vill inte ha dem springande på vägen.. :mad:

Jag skulle inte heller släppa hundarna vind för våg :)

Vi får hoppas att det löser sig i morgon..

Nu har jag ringt runt till mackar och affärer som sätter upp lappar. Lite lat får man vara. :p

Eloge till dig som tar hand om dem så länge!

Du har gjort det bästa du kan. Informerat folk osv.

Men om man kan kolla upp chippet på dem så kan det nog lösa sig fortare. Jag hade inte heller släppt dem lösa. De kan ju bli ihjälkörda.

Har själv rasen och har varit på hundjakt många gånger (dock inte mina egna) Så bara öfr att det är en sibb så behöver den inte vaa flera mil hemifrån!

Sitter och luskar på om de är någon man känner..hmm..du kan inte ta någon bild och kanske Pm:a rasen är inte jätte vanlig här nere, vet att de finns 2 kennlar i hässleholm men kristianstad hmm..

Jag tror inte att dom hyperventilerar av att va inlåsa i ett stall!

Men vad tjaffsar du om egentligen, jag skrev bara att en husky kan om den vill springa ganska långt ( det hör dessutom inte till ovanligheten i dom kretsarna jag rör mig i )

Inget man ens behöver kommentera i en tråd som denna..

De Huskys TS hittat kan komma från en gård bredvid men dom kan också ha sprungit långväga ...

TS:

Hoppas verkligen du får tag i ägaren och att dom uppskattar din hjälp :)

Vi har ju några som har en hel hoper Huskys här nere i Höör, de kör hundspann på hög nivå, men inte lär väl vovvarna kunna bege sig SÅ långt iväg som till Kristianstad?:eek:

Kanske är en longshot men varför inte kolla med dem, de kanske har kontakter med fler huskyägare? Tror att jag vet vad de heter i efternamn i a f, pm:a om det är av intresse.

Liknande trådar

Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 686
Senast: Happimess
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 964
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 111
Senast: Luff
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 682
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare