Hjälp! Vad gör man?

Sv: Hjälp! Vad gör man?

Kanske är det en longshot, men som du skriver dom kanske har kontakter och vet mer om någon saknar sina huskys..

Värt ett samtal iaf :)

Jag tror jag vet vem du menar (sandra?) dom har varit på språng ett X antal gånger.
Men jag har inte hört att dom är av med någon hund kan ringa och höra med dom imorgon!

*KL*

Lite över 12 ringde mobilen. Privat nr. En röst sa: - du har mina hundar

mm. Han kom efter en stund och hämtade dem. Hade ringt polisen då när han insåg att hundarna inte kommit hem. Hans 7-åriga tjej var med.

Tiken var drygt 1 år och hannen 10 månader. Hannen hade aldrig rymt innan men tiken brukade rymma men var alltid hemma inom ett par timmar.

Så han brydde sej inte så mycket. Blir de påkörda så blir de. :mad:

Jag var ganska irriterad inatt... :mad:

Men guud!

Fick du ens något tack?

Jag slutar aldrig förvånas av vad det finns för folk, väldigt bra gjort av dig att ta hand om dem så länge iaf. :)

Jaha, då var det mysteriet löst...men vilken typ som inte ens kan tacka:(

*KL*

Lite över 12 ringde mobilen. Privat nr. En röst sa: - du har mina hundar

mm. Han kom efter en stund och hämtade dem. Hade ringt polisen då när han insåg att hundarna inte kommit hem. Hans 7-åriga tjej var med.

Tiken var drygt 1 år och hannen 10 månader. Hannen hade aldrig rymt innan men tiken brukade rymma men var alltid hemma inom ett par timmar.

Så han brydde sej inte så mycket. Blir de påkörda så blir de. :mad:

Jag var ganska irriterad inatt... :mad:

Förstår att du var irriterad... det hade jag också blivit... Att de blir överkörda är ju inte det värsta som kan inträffa.
Det elände hundarna kan ställa till med under tiden de är på fri fot är förmodligen mycket värre..

Exvis riva lite får... eller nått vilt.... eller ... Gud bevars även bli förväxlade med varg... :angel:

Tydligt vanligt förekommande dock, tyvärr.

Läste om någon på buke som blev slagen och spottad på ( tror det var så ) när hon lämnade tillbaks en hund som hade rymt ...

Det finns folk till allt :mad:

Det är som sagt ganska vanligt tyvärr,
blev själv utskälld för att jag fångade upp en grannes JR som hon tappat (kopplet satt kvar i halsbandet) när den kom uppflygande på vårat matbord (vi satt ute och grillade...)

Men guud!

Fick du ens något tack?

Jag slutar aldrig förvånas av vad det finns för folk, väldigt bra gjort av dig att ta hand om dem så länge iaf. :)

Jag får nog vara glad att han inte blev arg :angel:
Hans humör är ökänt. Undrar vad jag gjort om jag vetat att det var hans. :eek:

För sådär 10 år sedan hade de ponnyer på tomten (bor i ett torp med liten gräsmatta) som han blev tvingad av Miljö&H att göra av med.

Närmsta grannen visste inte om att de hade dessa hundar. De ser aldrig dem. Han har en hundgård på en gavel. De bor 200 m ifrån varandra. Fritt fält.

Jag ser aldrig hundarna... Jag kör förbi huset varje dag. Huset syns tydligt. Känns konstigt.
:crazy:

Jag fångade också upp en lös hund en gång. Den hade brutit sig ut genom ett fönster och flög på våran greyhound. Så jag hade inte bara stoppat slagsmål mellan två hundar modell större (våran greyhound som är 76 cm är den lilla av dom två) jag hade dessutom fått fast hunden och tagit den tillrätta, letat reda på numret till dom som bodde i lägenheten där jag kunde räkna ut att den kommit från och när hon kom och hämtade den fick jag inte ens ett tack. :crazy: Däremot hade hon tänkt dra med mitt halsband och koppel som jag satt på jycken. :p

Liknande trådar

Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 686
Senast: Happimess
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 964
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 111
Senast: Luff
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 682
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II