HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

M

mejja-ejja

har sett att min häst har avskavd päls vid kronränderna:S och hon är även varm vid kronränderna :O någon som kanske kan veta vad det är för fel??

har bilder på min pix kolla in på Herjia och in i albumet till buke . ni ser ett par fuxben

tack på förhand

Sv: HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

Har hästen några småsår, krustor vid kronranden?
Är pälsen avskavd runt hela kronranden eller bara på insidan?

Har den sår osv. så är ett alternativ att hon själv står och kliar sig kanske.
Om det är på insidan av kronranden så kan det vara så att hon själv trampar sig av den när hon går. Har hon inte gjort det förut så kanske du ska kolla hur hon går och om hon sne eller liknande i bäckenet.

Sv: HJÄLP! , va är det för fel på henne?, nån som har några förslag??

svårt att skriva hur det ser ut men kolla på min pix på herjia så ser man hur det ser ut på fram och bak hovarna. ska kolla hur hon går idag

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 763
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat