Hjälp! Tips på hundnamn?

FlygandeGris

Trådstartare
Hej.
Jag och min familj ska köpa en liten tikvalp. Den är en welsh corgi cardigan och behöver ett hyfsat kort namn som passar till den hunden vi redan har som heter Nike (svenskt utal + att E:t inte är tyst)

Om ni kan nåt fint namn så vore det underbart. :heart

Grattis till ett alldeles utmärkt rasval! Räknar med att Buke blir bombarderat av bebisbilder när ni hämtat den lilla! :D

/WCC-ägare

Jag gillade tanken på att spinna vidare på gudinnetemat, så några fler grekiska gudinnenamn jag hittade här: http://www.gods-and-monsters.com/greek-goddess-names.html
Clio
Gaia
Hebe
Iris
Maia
Luna

Mina egna favoriter är nog Gaia och Luna.
Älskar namnet Iris som jag också hittade för nån dag sen när jag kollade upp lite namn på gudinnor. Särskilt efterssom Iris är gudinnan över regnbågar (enligt wiki). Mamma kan inte utala R så bra så det blir det nog inte.
Luna gillar jag också dock heter grannhunden Luna så det går inte :/

Tack för länken ska absolut kolla igenom ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 543
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 914
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar