Hjälp till armarna

E

Eleonore

Jag skulle behöva tips och råd till hur man får bra bukt på sina armar. Dvs de vill gärna bli "raka". Jag vill att de ska vara böjda med armbågarna intill kroppen.

Såg ett festligt verktyg här på Buke men antar att det måste finnas något eller någon seriös "jobba på ändrings-övning" eller så.

Tips/Råd?:o

Sv: Hjälp till armarna

Om du rätar upp ryggen och har en buren hand i navelhöjd cirka så kommer det automatiskt. Utgå från en korrekt handställning, det finns en tråd om det, eller slå upp i någon ridlära.

Felaktiga armar hänger ihop med handen och sitsen i övrigt.:idea:

är du spänd i armarna eller ryggen kanske:crazy:

Har samma problem själv och vet hur svårt det är!

Hos mig sitter grundproblemet i en spänd och svankig sits, så slappnar jag bara av och sjunker ner i sadeln och spänner magen kan jag också placera armarna och händerna rätt.
Men det är så lätt att säga och så svårt att göra rätt..

Kanske någon kan filma eller fota dig så du ser hur det ser ut?
Och såklart är ju en tränare det bästa!

Idag blev det koncentration på högsta nivå minsann. Oj vilken skillnad på pålle. Huvudet åkte ner till frambenen (eller hur jag nu ska förklara). Måste bara hålla kvar koncentration nu.:p

jag fick ett lätt tips från min tränare. ta en pisk i varje hand (inte använda bara hålla) Lägg en pisk i varje "fettveck" vid bäckenbenen början av låret eller vad man nu ska säga.. och höj handen, pisken får handen att vara stilla och höjd. Då den stabiliserar handen..Känns lite B men funkar efter ett tag. Good luck.

Idag blev det koncentration på högsta nivå minsann. Oj vilken skillnad på pålle. Huvudet åkte ner till frambenen (eller hur jag nu ska förklara). Måste bara hålla kvar koncentration nu.:p

Det hände alltså något:idea: Vad kul:D

jag fick ett lätt tips från min tränare. ta en pisk i varje hand (inte använda bara hålla) Lägg en pisk i varje "fettveck" vid bäckenbenen början av låret eller vad man nu ska säga.. och höj handen, pisken får handen att vara stilla och höjd. Då den stabiliserar handen..Känns lite B men funkar efter ett tag. Good luck.

Antar att det borde kunna funka med mindre pinne också. Verkar lite småfånigt med två spön...:p Ska prova och se hur det funkar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 905
Senast: hundtant
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 050
Senast: Farao
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 076
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar