hjälp tar jag för snäva svängar???

H

horse_lover

jag har en ponny som är väldigt på mot hinderna men när det blir om hoppning så tar hon jätte snäva svängar jag är lite rädd om man kan ta så små svänngar man kanse går om kull vad vet jag har tävlat 3 gånger!!
snälla hjälp vad vet ni??:confused: :confused:
jag älskar ju min häst vill inte att det ska hända nåt!!!:crazy: :crazy:

Sv: hjälp tar jag för snäva svängar???

Det är väl ändå du som ska bestämma vägarna, inte hästen! Eller kan hästen hela banan utantill??? Lär dig rida bättre vägar! Visst, det är ju bra att man kan rida snäva svängar, men det är ju du som ska bestämma hur snäva inte hästen!

klart du älskar din häst.
men snälla nån, sånt här kan inte
vi hjälpa dig med, du får ju ta tag i det,
kanske en tränare kan hjälpa dig mamma elelr pappa ?
det enda jag kan tänka är att du sätter dej ner i sadel håller mot och visar att du finns där och att hons ka lyssna ocgh lugna ner sej.
vem vet men kanske är det så att det gått för fort med dressyren och din häst inte är med dej utan i sin egna lilla värd (så var det med min egan häst, ianna vi tog tag i det, och nu är hon en jätte dukigt lyssnare) .
lycka till mvh / k

Enligt mig så har jag också en ponny som är riktigt på mot hindren och då menar jag riktigt.. Hon har tävlat i sm och vann över D-ponnyerna pga hon tog snäva svänger och var på mot hindren

// Emma

Pearlow skrev:
Enligt mig så har jag också en ponny som är riktigt på mot hindren och då menar jag riktigt.. Hon har tävlat i sm och vann över D-ponnyerna pga hon tog snäva svänger och var på mot hindren

// Emma

jojo, det är ju bra,.
men det ska väll vara för man själv vill det ?
hon menmar ju att hon inte känner sig trygg
när hästen bara sticker hon är ju rädd
att den ska gå om kull, visst är det en bra egenskap
att hästen kan det när det väll behlöver det.
men aa..

Molvi skrev:
jojo, det är ju bra,.
men det ska väll vara för man själv vill det ?
hon menmar ju att hon inte känner sig trygg
när hästen bara sticker hon är ju rädd
att den ska gå om kull, visst är det en bra egenskap
att hästen kan det när det väll behlöver det.
men aa..

Jo självklart det är ju inte hästen som ska bestämma :) ja kanske var lite för förhastad pga rider fort och snäva svängar men om hon är rädd så är det ju ingen bra ide.. jag läste inte så bra om det..

Pearlow skrev:
Jo självklart det är ju inte hästen som ska bestämma :) ja kanske var lite för förhastad pga rider fort och snäva svängar men om hon är rädd så är det ju ingen bra ide.. jag läste inte så bra om det..

Okej :rofl: :rofl:

ja har också en sån där som älskar att göra svängar på femöringar.. ja får tänka"runda, runda,runda, lugn lugn lugn, jobba, jobba, Jobba!" hela tiden.. för ja märkte att ja gärna ställde honom utåt då när han börja snäva.. min tränare tjatar på mej att tänka ställa innåt och jobba.. och det funkar :) iaf för mej.

Ett bra tips när du tränar är att rida mot ett hinder och sedan svänga till höger eller vänster och göra en volt. Eller att du hoppar ett hinder och rider mot ett annat och gör en volt framför eller svänger och gör något annat en stund. Det e inte lätt jag vet!

jag igen!:)

neej hon är inte rädd för hoppning hon älskar det :) men hon vill bara vinna för det älskar hon!!:banana: :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 247
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka