Hjälp tack!

T

TotallyLost

jag kan inte sitta still med mina skänklar :eek: VAD ska jag göra? Tränaren är på semestar så jag har ingen som tjatar

Sv: Hjälp tack!

när man bor ute på landet på egen gård är det svårt att få ut ngn att tjata på en. :p
Är det ngn som har tips på hur man blir stadigare?

Rid mycket barbacka eller utan stigbyglar så att du hittar din egen balans i sadeln utan stigbyglarnas hjälp.

tänk inte på det:p ... testa o ha långa stigläder, ha dom så långa som dina ben är ,som om dom är avslappnande på hästen!:idea:

Har du för långa stigläder?

Jag red själv med väääldigt långa läder,stigbygeln på tån och hela "dressyrtantkitet", men när vi började med t.ex. skolor i trav så hängde jag inte med alls och fick hemskt flaxiga ben.

Fick hjälp av en instruktör som kortade lädren 2-3 hål, placerade stigbygeln mitt under trampdynan och vred om i stort sett hela mig uppifrån och ner. Helt plötsligt satt jag stadigt, hade koll på benen och var i balans, hela jag. Och det kändes inte ens att hon hade kortat stiglädren när hon var klar...:o

Såg samma instruktör korta stiglädren 5 hål på en elev som satt ganska illa, men när hon var klar med hela "sitsmakeovern" så hade hon lika långa ben igen fast stiglädren var så enormt mycket kortare.

ta en snokrem eller sporrem eller nått och bind fast stigbygeln i sadelgjorden. fast bara om du har en snäll häst!

Men jag har redan fått hjälp med mina flaxande skänklar...:confused:

Dessutom, är inte det lite att dölja symptomen istället för att fixa problemet från grunden?

Självdisciplin tjejen ;) enligt min tränare så är den bästa tränaren sig själv. O man kan ju inte alltid rida för nån. men du tycks ju veta vad du har för nackdel. Bara att tänka på det xtra mkt =)

Jo, jag tänker hela tiden, eller snarare tänkte...

Jag har inte ridit sedan 10:e januari, så i vår när jag ska upp på unghästen sitter jag säkert lika illa igen...:angel: :o

Liknande trådar

Övr. Barn Vi måste fortfarande tjata på sonen att han ska duscha och han vägrar lära sig att borsta håret men långt ska det va… Får tjata mig till...
Svar
18
· Visningar
1 734
Senast: godishanna
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 423
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka