hjälp! Ska åka med två hästar.

Y

yatlah

Hej, jag har två hästar som jag ska åka iväg med, de väger - enligt vets måttband 550 kg per häst. Vanligtvis har vi hyrt en transport på Statoil... men nu går ju inte det? Var får jag tag i lämplig transport?
Någon som vet?

MVH
Boel

Du får leta efter transportuthyrare som har släp med tillräcklig lastkapacitet.. Du skall ju ställa på 1100 kg så det bör bli minst en boggie. Troligen kommer du dessutom upp i viktklasser som kräver BE-behörighet.
Om det blir svårt så kanske du får köra två gånger om resan inte är lång.

Maken har be-tillhörighet. Släpet blir antagligen knepigare. Får börja leta. Bor i Valdemarsvik dvs Östergötland, om ngn med sådant släp i närheten, händelsevis skulle läsa nu!
MVH
Boel

Glömde säga TACK. Så nu säger jag det: TACK för informationen.

MVH Boel :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 566
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka