Hjälp! Nervös!

Sv: Hjälp! Nervös!

oj, oj, då har du att göra!!!!!
Kan inte föreställa mig det arbetet, men om man kommer till sin DRÖMGÅRD!!!!då är det nog värt besväret.
Lugn o fin bara, jag ska genast yra iväg till systemet för en bra malt, så att jag är redo!
Håller tummarna för dig att allt ska gå bra!!!!

Det var ju hemskt roligt att höra, att man faller under kategorin "bra människor"!!! :D
;) Hehe, får väll smöra lite, inför ev framtida "affärer"...man vet ju aldrig vad det är för mysigt du kommer att ha till bjuds;)

Såå långt är det väl inte... O om jag ornar en buketräff med övernattning, kommer inte du då? :angel: ;)
Nä, såååå långt blir det aldrig...klart jag ställer upp, helt orädd.

Men ååååååååååååååååååååh, såg denna tråden först nu!

:banana: :banana: :banana:

Håller alla tummar och tår som går!

:banana: :banana: :banana:

Töreboda ligger 20 min från Vänerns pärla, Mariestad. Töreboda har med Göta kanal att göra, så även om stället är "litet" så är det "viktigt" och tokfint! :D

Jag kan kolla om vi har några flyttlådor över, om det är av intresse...

Uppdatering

Liiite lugnare nu.... vi har börjat köra flyttlass och det stora lasset+flytt av hästarna går nästa helg!

Det svetsas och snickras för att få klart stallet, så det kommer väl förhoppningsvis att vara färdigt för de nya guldklimparna till dom kommer kristi himmelfärdshelgen! Tyskarna får leva med gräsliga tapeter med tofsar i gästhuset för det hinner vi inte göra något åt!

En rolig sak var att vi för första gången var nere i källaren på nya huset igår (ja ja jag är inte så noga med hus när jag köper gård bara stallet är okej! :o ) och gissa vad vi hade missat, en jättefin vinkällare med valv o allt! :banana: Ibland är man lite väl enkelspårig....

Plats iallafall för all fin whisky! Vilka kommer på provning sen??? :D

Tack för kartongerna malumbub! :love: Om jag verkade lite förvirrad så får jag skylla på omständigheterna.... :smirk:

Du hade mer koll nu än på Greva... :angel: :p

Men jag förstår dig helt klart! Flyttade ju själv för en månad sen! Huvet snurrar bäst det vill och man är glad om man kommer ihåg allt. :D

Vinkällaren lät ju bara :love: :bow: :love:!!!
Kan du inte hitta ett sånt hus till mig med?!? :D

Ser fram emot att få komma och se vad det är för nåt ni köpt och så klia på pållarna!
(Jag är i Stockholm 11-13/5 och 25-27/5, men utöver det är det inget speciellt, ja förutom jobbets 15 timmer/vecka. Hojta till om ni behöver hjälp.)

:love: Jag kommer!!!! NÄR:bump: :bump:

Du är allt bra härlig, HUR kan man missa en vinkällare:confused: :crazy:

Åtekommer om när! :banana:

Hur man kan missa det, tja, Wranglans hjärna är lite enkelspårig...:angel: Vadå, måste man gå runt i hela huset bara för att man tänker köpa det??? :o

Uppdatering

Liiite lugnare nu.... vi har börjat köra flyttlass och det stora lasset+flytt av hästarna går nästa helg!

Det svetsas och snickras för att få klart stallet, så det kommer väl förhoppningsvis att vara färdigt för de nya guldklimparna till dom kommer kristi himmelfärdshelgen! Tyskarna får leva med gräsliga tapeter med tofsar i gästhuset för det hinner vi inte göra något åt!

En rolig sak var att vi för första gången var nere i källaren på nya huset igår (ja ja jag är inte så noga med hus när jag köper gård bara stallet är okej! :o ) och gissa vad vi hade missat, en jättefin vinkällare med valv o allt! :banana: Ibland är man lite väl enkelspårig....

Plats iallafall för all fin whisky! Vilka kommer på provning sen??? :D

Tack för kartongerna malumbub! :love: Om jag verkade lite förvirrad så får jag skylla på omständigheterna.... :smirk:

Ja du, om vi har vägarna förbi nångång så lovar jag att vi tittar förbi. ;)
Grymt nyfiken på den där källaren. ;)

Så välkommen så! :D

Idag blev allting 100 klart! Vi har skrivit alla kontrakt och på lördag morgon flyttar hästarna.... Jag är om än mer nervös nu av nån anledning.... men det går över! :D

Ser fram emot mina nya hästar som kommer i slutet på nästa vecka! :banana:

Dessutom blev det som jag misstänkte....säljaren av gården överlät sina tre hästar på mig! :cool: Så nu har jag en arabhingst, en snygg travare och en 1-tons kolsvart nordsvensk utöver alla quartrar o paintar....:angel: :rofl: :o

Whooha...det lät ju trevligt...arabhingst, travare:love: och nordsvensk...hihi..fint i den andra samlingen.
Jag hoppas verkligen du bjuder på foton på dessa tre nyförvärv....speciellt den snygge travaren.

Om det nu är intressant för Wrangler, så verkar det ju inte direkt svårt, om man ser på våra reaktioner! :D

Hihi.....precis.
Dock har jag fullt men det vore väldigt intressant att se den i alla fall....man kan ju få en knäpp och ändra sig ;)

Behöver du en fodervärd till nordsvensken för ev senare köp?
*TOKINTRESSERAD!!!!!!!*

Oj oj oj då.... Ja det skulle vara väldigt önskvärt! Nu är den ju inte direkt gjord nånting med och den är verkligen GIGANTISK (iaf i bredd) men tanken är att hon ska köras in och förhoppningsvis funka i verksamheten....men jag vet precis hur hoppfullt det är att jag ska ha tid med denna häst så en fodervärd o ev senare ny matte/husse är mkt intressant! :D

Whooha...det lät ju trevligt...arabhingst, travare:love: och nordsvensk...hihi..fint i den andra samlingen.
Jag hoppas verkligen du bjuder på foton på dessa tre nyförvärv....speciellt den snygge travaren.

Faktum är, att det är den snyggaste travare jag nånsin sett, och VIT är han också!
Perfekt, jag som behöver en valack som kan gå med unghingstarna! :banana: Snäll ska han visst va också om än inte riden på ett par år, men jag hoppas givetvis på att han ska kunna fungera som lektionshäst med lite utbildning, och turridningshäst.
Medryttare och fodervärdar är dock högst välkomna! :banana:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 607
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·
Hästhantering Förra året fick vi för oss att ta föl på en travare som vi köpt av polisen. Det blev en korsning mellan varmblod och tinker. :crazy: Nu...
Svar
7
· Visningar
1 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar