Ponnyn går på sulfa ytterligare 5 dagar (får ej ta penicillin). Hade veterinären ut i dag igen och hon vill fortsätta sulfabehandlingen då infektionen inte är helt tillfredställande
Hon frågade hur hennes mage fungerat under dessa dagar med sulfa och hon går ju på bete så jag har ju inte direkt kollat alla bajshögar...
När hon åkte gjorde jag det och hittade några riktiga komockor
Vad kan jag ge för att hjälpa henns mage dess 5 dagar hon måste äta sulfa? Försökt hitta gamla trådar men ingen direkt om 'sulfadiarré'.
Däremot förespråkar många proviva, kan det vara något även för henne? Detta är ju bara tillfällig diarré som vi vet vad den beror på, annars har hon inga mag och tarmproblem.
Har linfrö hemma, men är osäker på om det inte mer är mot förstoppning..?
Hon frågade hur hennes mage fungerat under dessa dagar med sulfa och hon går ju på bete så jag har ju inte direkt kollat alla bajshögar...
När hon åkte gjorde jag det och hittade några riktiga komockor
Vad kan jag ge för att hjälpa henns mage dess 5 dagar hon måste äta sulfa? Försökt hitta gamla trådar men ingen direkt om 'sulfadiarré'.
Däremot förespråkar många proviva, kan det vara något även för henne? Detta är ju bara tillfällig diarré som vi vet vad den beror på, annars har hon inga mag och tarmproblem.
Har linfrö hemma, men är osäker på om det inte mer är mot förstoppning..?