Hjälp! Mitt föl grisepassar

det är nog inte mycket du kan göra...låt det lilla livet hållas...eller jag vet! :idea: PÅ med stora dubbelbootsen i hagen och så TRÄNA! ;)

/Malin

kanske det skulle göra susen att sko fölet och exprimentera med olika vikter, så slipper det att gå med boots i hagen. eller så kan man göra med både och.

Freyr, du kan väl inte på allvar mena att hon ska låta fölisen vara :eek:.

nä...jag tycker att på med inspänning och så in i longervolten och bommar! Skoning var ett bra förslag! Traven måste fram NU och IDAG!

/Malin

Och tölten också! Tror du det är försent att börja tömköra, ett stångbett kanske kan hjälpa till med att få upp huvudet så att tölten kommer fram?

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara en variant av beninspänningen de använder på "travar-passgångarna". Där binder de ju ihop det laterala benparet för att få hästen att gå i pass. I detta fall skulle man ju kunna binda ihop det diagonala benparet. :idea:

Går genast hem och börjar skissa på en modell. Återkommer :D

Selma

ja upp med skallen! DÅ kommer framtassarna (med dom tungs skorna och bootsen) upp! och sen är det bara att lägga i pass! :rofl:

*sorry em76, det här blev inte seriöst alls, men rätt kul*

(hoppas vid Gud att ingen tar oss på allvar :o )

/Malin

Annars kan man ju sätta på tredubbla boots bak så fölisen måste jobba med bakbenen. Efter några dagar tar man av bootsen och då travar den nog av ren lättnad...

Var glad för det :)Då kan ju ingen komma sen när du ridit in henne och anklaga dej för att det är du som ryttare som orsakar hennes grispass :idea:. Var glad att du har en naturgrisepassare :banana:
eller kanske är det så att om hon går i grisepass de första fem åren så har hon ju tröttnat på det och vill pröva på andra gångarter när hon blir tonåring

Tack för alla fina idéer!

Allvarligt, hur vanligt att det att föl grisepassar? Hur brukar gångarterna utvecklas?

josse, det är en han.

Tack för alla fina idéer!

Allvarligt, hur vanligt att det att föl grisepassar? Hur brukar gångarterna utvecklas?

josse, det är en han.

Å, det är jättevanligt som jag sett!! De som nu växt upp har bra tölt o bra trav. Men det beror ju på inridningen då.

Låt fölet växa upp i en hage med liggande träd o berg o få gymnastisera!

Tycker iof att tråden spårar ur lite :rofl:

Men jag kan ju berätta om min ena fölunge som inte tog ett steg förrutom grisepass och bunden skritt förräns han blev 9 månader, DÅ började han trava och sedan dess är traven hans favoritgångart! Grisepassen är som bortblåst! :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 157
Senast: co-SMAD4
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka