Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hade jag med resonerat. Hade det verkligen inte gått att nå honom på något sätt, så hade jag inte klarat att bo kvar utan flyttat därifrån. Win win.Alltså… måste ni verkligen bo ihop? Kan ni inte bli särbos istället så att du får ha ett hem du trivs i och han får ha ett hem som är så som han vill ha det?
Det är aldrig lätt att leva med en psykiskt sjuk person.Jag tycker att tanken på att lämna någon för att den (visseligen på ett sjukligt sätt) samlar på sig saker är lite drastisk. Personen måste väl ändå ha positiva saker också, som gör att man vill stanna. Irrierande och frustrerande, ja. Men det är ju knappast ett farligt beteende, varken för personen själv eller någon annan i huset.
Jag tycker att du angriper problemet på fel sätt.Vi har garage men tyvärr är det ockuperat sedan 20 år av min mans skräp ,jag tycker att han borde slänga ut allt så,den nya bilen får plats .
Att samla på det sättet, är toppen på isberget, det är vad som synsJag tycker att tanken på att lämna någon för att den (visseligen på ett sjukligt sätt) samlar på sig saker är lite drastisk. Personen måste väl ändå ha positiva saker också, som gör att man vill stanna. Irrierande och frustrerande, ja. Men det är ju knappast ett farligt beteende, varken för personen själv eller någon annan i huset.
Jag tycker nog inte att det är för mycket begärt att ställa ultimatum.Det är aldrig lätt att leva med en psykiskt sjuk person.
Nu vet vi ju inte heller hur stor plats TS tar? Hon har kanske garderober fulla av sina saker?Jag tycker att du angriper problemet på fel sätt.
Det hela handlar egentligen om vem som skall få nyttja utrymmet i det gemensamma hemmet.
Och det är så ni måste hantera det.
Är det rimligt att en person får sprida sitt bråte över en större del av ytan än vad någon annan får?
Och vilken nivå vill man ha på sitt boende?
Vill någon av er egentligen ha råttor i garaget?
Å andra sidan så kommer det där bråtet i garaget att vara totalt förstört efter en tid med råttor och möss, så kan ni ju kasta det då.
Fast att påstå att personen har gett upp är väl att dra det lite väl långt?Att samla på det sättet, är toppen på isberget, det är vad som syns
Jag hade inte velat leva med någon som inte är beredd att ens försöka få hjälp
Att leva med någon som har gett upp...
Pesonen har samlat på sig skräp i åratal och vill inte göra något åt sakenFast att påstå att personen har gett upp är väl att dra det lite väl långt?
Ja precis.Nu vet vi ju inte heller hur stor plats TS tar? Hon har kanske garderober fulla av sina saker?
Nejnejnej, den har absolut inte gett upp utan utvecklats och all utveckling är ju bra eller?Pesonen har samlat på sig skräp i åratal och vill inte göra något åt saken
Det kallar jag "Ge upp"
Den kanske leker med sitt skräp och därför vill ha det kvar?Pesonen har samlat på sig skräp i åratal och vill inte göra något åt saken
Det kallar jag "Ge upp"
Jag har faktiskt slutat titta på "hoarders" för jag blev så himla illa berörd.Jag tänker såhär. Det måste ju finnas mer problem än samlandet. Hur orkar man med det som sambo. Jag ser också på Hoarders och tänker att jag skulle kasta o städa. Sen tänker jag att Näää för jag skulle inte tillåta det gå så långt. Mitt hem OCKSÅ, mina regler OCKSÅ.
Ett garage fullt med grejor, Fine. Men ett garage fullt med råttor - Näää. Rent praktiskt. Har ni ringt Anticimex, ingår ju i de flesta hemförsäkringar.