HJÄLP! Min kanin är borta!

Zanuzzi

Trådstartare
Min kanin försvann igår på eftermiddagen/kvällen från sin hage :crazy: Det syns tydliga spår i snön, så jag vet att han har varit ute och sprungit lite kors och tvärs på tomten.

Hagen står öppen, så han kan gå in om han vill. Jag har ställt ut pellets och hö i och utanför hagen som han kan äta. Jag har varit ute varannan timme inatt och spanat utan att se honom, men någon gång igår kväll åt han av pelletsen. Det syns tydliga kaninspår i snön, så det måste ha varit han.

Sedan dess är pelletsen orörd och inte en skymt av kaninen, trots letande på hela tomten. Jag håller på att bli knäpp :crazy: Jag måste verkligen ha tag i honom. Förstår inte varför han inte kommer när jag ropar. Tänk om det har hänt något? :crazy: :cry:

Börjar bli desperat här. Vad kan man göra? Finns det spårhundrar som man kan ta hjälp av? Hur får man tag på sådana isf?

Hjälp snälla :cry: :cry: :cry:

Sv: HJÄLP! Min kanin är borta!

Risken är väl stor att kaninen blir rädd för spårhundar.
Hoppas verkligen han kommer tillbaka, jag skulle vara helt knäckt om det var min kanin så jag antar att du känner likadant...

Har du följt spåren som går från tomten? Har ni snö ser du ju vart han skuttat iväg åt. *peppkram*

Du kanske kan fixa någon slags fälla åt honom, en sån som stänger igen om han kommer in. Om han kommer tillbaka och vill äta mer, tänker jag. Spårhund skulle jag inte rekommendera då de nog skrämmer kaninen att springa längre bort om de får upp spåret.

Hoppas att han kommer tillbaka *styrkekram

:( Sätt upp efterlysningslappar runt om där du bor med bild på kaninen, och ditt nummer? Prata med ev. grannar? Är han tam kan någon ha plockat upp honom och tagit hem honom.

Den enda av mina utomhuskaniner som rymde en längre tid var borta ett dygn, sen satt hon nästa morgon altandörren och skulle ha mat. Så de kan komma tillbaka lite senare också. Hoppas din också gör det! Kram!

Ett trick som alltid har fungerat hos oss när någon kaninpojke har smitit är att sätta ut en liten bur med en kaninflicka (eller kaninfarmor, det spelar ingen roll) mitt i en hage med en öppning. Sen väntar man... Hoppas att detta kan fungera så att du får igen din kanin!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 478
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·
  • Låst
Hästmänniskan Vi har en varg i trakten. Mina hästar hag blivit jagade av något, vi vet inte vad, men fölet fick jag ta bort och stoet var mycket...
35 36 37
Svar
733
· Visningar
61 435
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar