hjälp mig väga.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 108
C

CeciliaAndersen

hade hövt lite hjälp..
jag har ingen våg :/

hur mycket väger:

1 DL KRAFFT MINER? (pellets)
0.1 KG HAVRE (hel)
0.1 KG BETFOR (torr mängd)

Sv: hjälp mig väga.

aha, ja, det kanske det gör..
har inte tittat efter..

1 liter betfor (torr) väger 320 gram ungefär

Och jag har vägt havre till både 450 gram (köptes inte mera) och 650 gram per liter ... :cool:

Tror det står på hinken att kraffts pelletsmineraler väger 80gram (en deciliter alltså).
Det är lite olika. Jag har vägt mellan 80-90g/dl
Vanligast (för mig) är 85g/dl
(Jag använder miner vit och miner blå ifall det skulle vara någon skillnad på de andra "färgerna".)

Till TS:
Har fått veta av lite olika att en KRAFFT/Hippo skopa torr, strimlad, betfor ska väga runt 0,3 kg men jag har aldrig haft tillfälle att väga det själv.

Nu behöver jag hjälp!
Någon som vet hur mkt 0.5 kg lusernpellets är i volym? torrt alltså.

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 477
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 087
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Elo
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
661
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka