Hjälp mig, snälla! (stall/person problem)

J

JenniferBatten

Vad ska jag göra?

I stallet där jag har hästen nu finns en person som gör livet svårt för mig.. att personen i fråga är tillsammans med en mycket nära släkting till mig gör inte det hela enklare.

problemet är att kostnaderna för foder, stö mm bara blir högre o högre, trots att när jag skulle flytta sades det av personen att allt ingår förutom special krafftfoder. Flyttade in under sommaren och betalade endast del av elräkning(precis som vi sagt eftressom ingen stallhyra batalas under sommaren utan alla delar på elräkningen bara)

När hästarna togs in efter betet upskattade han inte ensilage(hö ätare hela livet) efterssom vi sagt att allt ingick så tog jag hö..
Sedan bestämdes det att jag skulle betala mitt eget hö för att hästen åt så mycket:crazy: och en del av kostnaden av grundavgiften drogs bort. Köpte Krafft groov till hästen (räknades som specialfoder) för att han blir mkt tunn av havre. Betalade också det själv.

Sen pga att kärran som vi hämtar spån med gick sönder var vi tvungna att köpa spånbalar= dyrt alltså fick jag betala det själv även fast ALLT skulle ingå.

Nu har jag börjat stö med halm till hästen för att han stökar ned så förskräckligt med spån men det var ju inte uppskattat för det tog ju en så himla plats..obs vi HAR bädd= endast skiten ut!

Nu idag när jag kom till stallet stod det på whiteboardtavlan(hata:devil: ) att det var min tur att betala elräkningen efterssom de andra två minsann hade betalat var sin gång..
Så nu ska jag även betala den helt själv(ca:600:-) trotts att ALLT ingår.. Det här fungerar inte längre, priset som var sagt har du blivit FYRA gånger så mycket:eek: o det fixar pappa aldrig att betala..

personen som nämns i början har stora humörsvängningar o är just nu inne i en sur period o hälsar inte på mig om inte jag hälsar först o hon är ju för f*n en vuxen människa, beter sig så himla barnsligt.

tex. så tror jag att hon lämnar min häst kvar sist inne i stallet för att hon vet att han sparkar sönder väggen då o det får vi betala..uppenbarligen vill hon väl ha ut mig, eller?

vissa veckor är hon världens snällaste o då hjälps vi åt med allt o kan stanna timmar i stallet för att prata!

Men nu har jag ju tydligen gjort något som inte är bra igen, men jag vet inte vad..

Hur ska jag göra? är det dags att se sig om efter något annat..(tror inte att jag fixar det här mycket längre till)

Hjälp mig med råd:cry:

Sv: Hjälp mig, snälla! (stall/person problem)

Ojoj. Sådanna människor kan göra så att man inte vill åka till stallet längre.
Jag skulle byta stall punkt slut.:mad:

Vad har ni för kontrakt? Säg upp platsen o leta nytt kanske vore det bästa?

Om du tycker det är värt det så prata först igenom vad du blev lovad & vad som inte uppfylls & fråga varför.
Ta upp precis alla såna kostnader som blev extra å låt dem förklara sig.
Antagligen så kommer det ändå vara sura miner bara för att de inte kan köra med dig längre så jag skulle sökt en annan stallplats.

Näe det är ju precis så personen i fråga har gjort! (flera gånger om)
Jag orkar inte mer, inte nu..

leta ny stallplats. Har du kontrakt hänvisa till summan ni gjort upp om i det kontraktet elelr som ni avtalade när du flyttade in.

Senast ändrad av en moderator:

Det är det som jag ångrar så mycket att vi inte skrev..tog det muntligt efterssom jag känner personen i fråga väl..

Just nu känns det som det enklaste, men hur kommer h*n att bete sig på släktträffar då:crazy:

o vill bara spy

Jo det kanske vore det bästa..allt prata först efterssom vi kommer att ses...usch!

Det är väl inte du som ska skämmas på släktträffar utan hon eller hur?:mad:
det är ju hon som bryter ert trots allt muntliga avtal.
Ta med dina föräldrar om du är yngre o diskutera o säg att ni faktiskt muntligt avtalat det här o det här o kan hon inte stå för det så ta hästen o flytta o låt det blir som det blir. Då förlorar hon ju dina pengar o då kan hon ju också stå där med skammen över hur HON har betett sej!

Jag tycker helt klart att du ska byta stall. I nästa stall får du vara noga med kontrakt så att det som sagts finns på papper. Det ska vara kul att vara hos sin häst, inte att man ska vara orolig för att komma till stallet och undra vad människorna där ska vara på för humör. Lycka till!

Vill byta stall för just nu är det verkligen inte roligt att åka till stallet, men samtidigt så blir der så många byten utav stall för hästen..om jag byter nu igen så har vi stått i 3 stall på två år(3:e stallet är det som vi flyttar till i så fall) det andra stallet som jag funderar på har inte alls lika bra vägar..eller hagar :(
Pratade med hon som har halva ansvaret för stallet (ej ansvaret) hon tyckte att jag skulle betala elen denna gång:eek: :crazy: :o o så skulle hon prata med hon som ställer till allt..men hon sa också att det blir ju bara 600kr i halvåret:eek: men herregud dom har ju själva sagt tillsammans att elen ingår..mamma hur ska det här sluta:cry:

Senast ändrad av en moderator:

Om du läser högre upp i tråden så står det att vi tråkigt nog inte skrev ett kontrakt..

Är ju inte alltid så enkelt att bara flytta hästen utan man måste ju trivas med det nya stället, även hästen men just nu känns det ju iaf som om de flesta är bättre än det vi står i nu..

Om du läser högre upp i tråden så står det att vi tråkigt nog inte skrev ett kontrakt..

Är ju inte alltid så enkelt att bara flytta hästen utan man måste ju trivas med det nya stället, även hästen men just nu känns det ju iaf som om de flesta är bättre än det vi står i nu..

Flytta. Såhär kan du inte ha det, den här personen utnyttjar dig tycker jag det verkar som.

Det är det som jag ångrar så mycket att vi inte skrev..tog det muntligt efterssom jag känner personen i fråga väl..

Just nu känns det som det enklaste, men hur kommer h*n att bete sig på släktträffar då:crazy:

o vill bara spy

Flytta! Jag menar vad är 4 släktträffar/år mot att ses i stallet VARJE dag? Ta ditt pick & pack och flytta pronto!

Även om det skulle blir 3:e flytten för hästen så är jag ganska säker på att det blir bättre än nu ändå. Hästen känner ju av om du inte känns glad och helt 100 när du är där. Om du hittar ett trevligt stall där du känner att du trivs och att det har bra förutsättningar för din häst att trivas, då blir det förmodligen så med.

Tack allihopa!!

På lördag drar vi:bump:

Nya förändringar-nya möjligheter!!

Flyttar till Marijas stall (här på buke):D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 426
Senast: exotic
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 964
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 479
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 907
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka