Hjälp mig räkna! Choklad

TS har inte själv möjlighet att köra.

Finns det inte taxi som hundar får åka i? Jag är ibland hundvakt åt en hund med lite olika sjukdomsproblem och jag brukar alltid tänka att jag får ta taxi till veterinären om det krisar, har ärligt talat inte ens tänkt på att hundar kanske inte får åka?! :nailbiting:

TS - hoppas det går bra med vovven.

Att åka taxi med hund är inga problem, bara man talar om att man har hund med. Men en fredagkväll kan det vara svårt att få tag på en, så det hade inte nödvändigtvis gått fortare. Dessutom verkar det vara en bra bit till veterinären så den ev tidsvinsten blir dyr.

Håller tummarna för att det går bra med hunden

Hoppas allt går bra nu och tänk om dom kunde förstå efter en sådan händelse varför det blev som det blev - då vore livet mycket enklare och dom slipper göra om samma sak igen.

Är det vanligt aktivt kol? Finns det något kräkmedel man kan ha hemma?

Ja aktivit kol kan man ha hemma, samma man ger människor.
Så vitt jag vet finns det inget receptfritt kräkmedel att ha hemma.
Har hunden stoppat i sig något - så snabbt som möjligt till veterinär för att låta den kräkas. Så snabbt som möjligt betyder ca 2 timmar.

Om hunden dock ätit sådär mycket som TS hund så är det alltid veterinär som gäller just för att hunden ska vara på rätt ställe om symtom tillstöter (som till exempel hjärtklappning, kramper, medvetslöshet för choklad då).

Finns det inte taxi som hundar får åka i? Jag är ibland hundvakt åt en hund med lite olika sjukdomsproblem och jag brukar alltid tänka att jag får ta taxi till veterinären om det krisar, har ärligt talat inte ens tänkt på att hundar kanske inte får åka?! :nailbiting:

TS - hoppas det går bra med vovven.

Man kan beställa en taxi där hund får åka, så det ska inte vara några problem så länge man inte försöker hoppa in i första bästa på gatan.

I TS fall har jag dock för mig(?) att hon bor ute på landet, så det är möjligt att det ändå var snabbare att ringa efter någon annan.

Jag bor mitt ute i skogen, typ 1 mil till närmaste busshållplats. Jag åker taxi ibland o det tar ca 1 timme innan de är här, oavsett om de kommer från Norrtälje, Österåker, eller Stocholm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka