Hjälp mig räkna! Choklad

Vad skönt att det verkar vara bättre med honom!

Min lilla plutthund (6kg) satte i sig en 100gr 70% chokladkaka i somras, jag fick förstås panik pga hennes diabetes och glömde helt bort ev chokladförgiftning. Eventuellt fick hon hjälp av andra hunden, men jag tror hon gärna ville ha gottat själv. Hon fick turligt nog inga symtom alls, jag gav henne ändå aktivt kol när jag kom på att hon kunde vara förgiftad, sket svarta korvar i några dagar och sen var allt som vanligt.

Oj så skönt att han är hemma! :heart Fick ju senast för ett par veckor sedan köra in terriern till vetten för samma problem, tack och lov lyckades jag hugga henne just efter att chokladen... eh.. inmundigats, så hon behövde bara kräkas. Inga symptom utöver en svullen mage och hon kom hem efter två timmar.
Jag träffade en av vetstudenterna som tagit hand om henne häromdagen, och hon sa att hundens kroppsindex förändrats med två grader till det bättre efter kräkningen. O_O Så svullen! Numera går hon under kodnamn; "Chocolate dog".

Åh så skönt att det har gått bra! Räknar de med att hunden blir helt återställd nu/är faran helt över?

Min hundchaufför, tillika sonens farbror hade bestämt oss tidigare om tid för att shoppa vitvaror o dylikt. Leon går alltid upp i spinn när släktingen kommer. Det var kanske lite mycket för hjärtat, men han älskar ju sin chaufför, även om denne tar honom till vet som inducerar kräkning o lägger in honom med dropp.

Innan vi åkte iväg så hade släktingen med sig laptop, surfplatta o en dingeldongel som var rena skräpet. Han hade fått det att fungera, på premisserna att allt skulle startas om o installeras varje gång, oavsett device. Nåväl föreslog att testa med dosan från förra leverantören, in med chippet o in med dosan i ett eluttag o voilá, allt fungerar utan krångel, WiFi i hela huset o förhoppningsvis på altanen/gräsmattan.

Vid mina fötter ligger en utslagen hjälte, han fick flera småvarv med släktingen medans jag shoppade loss.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka