Hjälp mig plz!

Moreeeno

Trådstartare
Jag ska åka på ett meeting om två veckor och första dagen är det Msv B regionalt och de andra två dagarna nationellt.
Eftersom jag inte hoppat på många Msv B så vill jag starta när det är som lättast.
Nu undrar jag vad är det för skillnad på en regional och en nationell Msv B?!
Vore jättetacksam för svar!
Sista dagen är det ridsport ponny cup msv B och jag tänkte att den kan jag absolut inte starta.
Men då var det någon som sa till mig att banorna till ridsport ponny cup är till för sådana som precis börjat hoppa Msv B.
Kan det verkligen stämma? :confused:

Sv: Hjälp mig plz!

Enligt min erfarenhet är det betydligt mer relaterat på böjda spår på nationell nivå. Hindren kommer oftast lite tätare. Det är väl den största skillnaden. När jag hoppade ridsport ponny cup ansåg jag att de banorna var ganska svåra i och med att det är så otroligt många som startar så vill de ha en lite utslagsgivande banor. Men nu är det två år sedan jag tävlade ponny, det kan ju ha ändrats. Lycka till :)

Sv: Hjälp mig plz!

Håller med föregående. Banorna kan vara mer tekniska. Skulle jag vara du skulle jag ha lagt upp det ungefär såhär: fredag la, lördag la + msv, söndag la.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 914
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror