C
Cassandra
Hej! Jag köpte min häst för ett år sedan (drygt), hon är visad som 1,2,3,4-åring, och hennes treårsvisning var sämst. Hon är en kl 1 häst som är mkt välutbildad i unga år, startad i hoppn, och fälttävlan och sedan har hon fått fem föl.. Jag betalade inga enorma summor för denna häst, då tolv år och hon såldes som tävlingshäst(LA/LA). Efter att hon kommit hem började jag rida henne lite smått, hon blev värre och värre att rida, mkt het och istadig, vägrade att gå ut ensam, då jag kände mig lite osäker på denna donna (är lite mesig efter många skador efter barna födande) började jag tömköra henn, efter ett par månader var hon jätte fin, hon började hopptränas med rut ryttare, och hon hoppade kanon, flög över 140, så länge det är andra hästar i ridhuset... nu är hon dräktig, 60 dag med chess och jag har tänkt mig börja motionsrida henne, men har fortfarande problem att få ut henne ensam, kan någon komma med förslag på vad vi kan pröva utan att jag ska behöva riskera livet... tack och lov har hennes avk inte denna tendens.. jag ska tillägga att hon hos sin förra ägare varit mkt bortskämd. hon är fortfarande mkt fin att tömköra ut ensam, hon har inga skador och är fin i munnen och trivs med bettet, sadeln passar.. Jag har slängt ut mkt pengar på tillbehör, massage och vet på denna dam och inget är fel, hon är i kanonskick, fn ngt otränad. Vad ska jag göra???
Tacksam för all hjälp jag kan få..
Tacksam för all hjälp jag kan få..