Hjälp mig köpa kudde!

Flixon

Trådstartare
Var kan jag hitta en mjuk och luftig kudde som inte tappar "fluffet" efter ett par månader?! Jag sover oftast på sidan, gillar mjukare kuddar och vill gärna slippa köpa kuddfodral i udda storlekar så 50x60 är ett klart plus. Någon som har ett bra tips?

Nu använder jag inte min längre men - jag hade en Jensen och när jag googlar ser jag att den nog hette perfect pillow. Den är fylld med små mjuka fiberkulor och man kan fylla kudden till den mängd man vill ha. Men den var dyr.

Var kan jag hitta en mjuk och luftig kudde som inte tappar "fluffet" efter ett par månader?! Jag sover oftast på sidan, gillar mjukare kuddar och vill gärna slippa köpa kuddfodral i udda storlekar så 50x60 är ett klart plus. Någon som har ett bra tips?

En dunkudde?
Den tappar ju inte fluffet. Bara att slå på den så blir den fluffig :p

Jag har en jensen-kudde. Har haft i flera år. Det enda som hänt är att jag behövt fylla på fluff (medföljer), men det tog nog något år eller två innan det hände.

Tycker de sjunker ihop så mycket direkt när jag lägger mig på dem... annars har du förstås en poäng ;)

Då förstår jag!
Kan en Memory foam-kudde vara något?
Ikea har en variant som kostar typ 100 kr. Jag klippte upp den i ett hörn och tog ut en del av skummet då jag tyckte den var för tjock, nu är den perfekt :love:

Har du testat Höie Downfeel? Finns på Jysk. Jag tycker den håller formen bra.

Då förstår jag!
Kan en Memory foam-kudde vara något?
Ikea har en variant som kostar typ 100 kr. Jag klippte upp den i ett hörn och tog ut en del av skummet då jag tyckte den var för tjock, nu är den perfekt :love:
Jag brukar inte vara så förtjust i memoryfoam, men jag ska kika på den nästa gång jag är på Ikea!

Har du testat Höie Downfeel? Finns på Jysk. Jag tycker den håller formen bra.
Inte testat, men ska göra! Betydligt rimligare i pris, måste jag säga ;)
Gå till en affär och provligg först. Vad man önskar av en kudde är så himla subjektivt.
Det ska jag såklart göra :) ja verkligen, sist jag var hemma och hälsade på min mamma var jag tvungen att åka och köpa en kudde, deras gick inte att sova på för fem öre.

@Flixon: Jag har köpt på mig rätt många :angel: Jag har också en kudde från Ajungilak (syntet som också ska likna dun) som inte alls håller formen lika bra. Dock har de slutat med den nu.

Jag har aldrig upplevt att Downfeel-kudden blivit knölig. Fluffar man till den har den samma form som när man köpte den.

Jag gillar heller inte Memoryfoam till kuddar, jag har aldrig kommit överens med dem. Däremot gillar jag det i bäddmadrassen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 538
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025