C
Canoó
Min häst fick gallor på båda frambenen för ca 3-4 veckor sedan vid ett foderbyte. Vi antog att han var allergisk mot det nya fodret (vetekli) och tog bort det direkt när vi märkte gallorna. Hovis tyckte också det såg ut som en stor allergiskreaktion.
Hur lång tid tar det innan gallor försvinner?
Har inte haft ut någon vet. för gallorna har blivit mindre men de är inte borta.
Det är absolut inte nå oroväckande stora gallor men man blir ändå fundersam. Läge att ta ut vet. eller inte?!
De är stora som max en krona om ens de. Inte spec utstående. Han har en galla sedan tidigare på ena bakbenet och den är skitstor jämfört med de "nya". Den i bak hade han när jag köpte honom och vet. sa inget spec om den heller.
Har läst att man kan smörja på liniment på gallor. Hjälper det bra??
Tacksam för svar.
Hur lång tid tar det innan gallor försvinner?
Har inte haft ut någon vet. för gallorna har blivit mindre men de är inte borta.
Det är absolut inte nå oroväckande stora gallor men man blir ändå fundersam. Läge att ta ut vet. eller inte?!
De är stora som max en krona om ens de. Inte spec utstående. Han har en galla sedan tidigare på ena bakbenet och den är skitstor jämfört med de "nya". Den i bak hade han när jag köpte honom och vet. sa inget spec om den heller.
Har läst att man kan smörja på liniment på gallor. Hjälper det bra??
Tacksam för svar.