Hjälp mig, föräldrar! Bebispresenter!

HotrodKitten

Trådstartare
Min kompis fick en liten flicka förra veckan och jag ska snart hälsa på dem, och vill ju ha med mig en liten present. Men vad ska jag köpa? Jag har ingen aning om vad man behöver... vore roligt med något som de verkligen uppskattar.
Så, vad fick ni för presenter? Bra? Dåliga? Vad behövs, vad får man alltid för mycket av?

Vore jättetacksam för svar! :bow:

Sv: Hjälp mig, föräldrar! Bebispresenter!

Inte förälder ännu, men kan ju ge dig tips ändå, Varför inte köpa något i klädväg till den lilla?

Någonting som du själv tycker är fint och har valt ut, eller kanske en nalle eller annat gosedjur. :)

Om du ska köpa nåt litet så kanske en mjuk babyfilt, mjuk skallra eller så blir bra. Annars kan du ju fråga om de önskar sig nåt. Själv har jag bf om 1½ månad och önskar mig en Manduca bärsele samt en snygg aktivitetsmatta (typ laban eller mumin) om nån skulle fråga mig idag. :p

Så, vad fick ni för presenter? Bra? Dåliga?
Blommor, pengar, bebiskläder.
Vi köpte nästan inga plagg alls till bebisen i magen för vi ville se vad det blev och vad h*n hade för stil ;)

Vad behövs, vad får man alltid för mycket av?
Jag har nog 5 bodys han aldrig hann använda trots att han kräktes MASSOR och jag böt nog på honom 5 ggr om dagen. Sen har vi säkert 10 par strumpor han aldrig använt.

Den bästa presenten fick jag av min mamma, hon lagade en jätte stor, nyttig och matig LASANGE som räckte till en massa matlådor. Helt underbart att bara kunna kasta i micron och värma för när man har en liten hemma så glömmer man att laga mat, och när man väl kommer på de så orkar man inte ;)

Jag ger av princip inte saker till bäbisar längre utan jag ger hellre något till föräldrarna som de kan ha nytta av i något läge där barnet INTE är inblandat. Det är ändå så himla mycket ståhej runt bäbisen så jag väljer att hellre fokusera på föräldrarna, faktiskt. :)

Kläder får man alldeles för mycket av, så det hoppas jag att vi slipper den här gången.. Jag skulle hellre få en ny sjal(eller nya Lemon´Grass manduca:love:), lite hemlagad mat, massagetid eller något i den stilen.

Inte kortärmade bodys till vintern... vi fick massor sånt som aldrig kom till användning eftersom det var för kallt. Inte tröjor, de åker bara upp. Body ska det vara! En pyjamas i storlek 62, gärna med hela fötter om de har kallt hemma :angel: Mjuk skallra. Leksaker för 3 mån babysar.

Jag uppskattade att få kläder eftersom vi nästan inte köpt något själv ;)

TYckte det var kul med kläder men det allra bästa var dem som tex frågade om vi behövde något hemhandlat från affären eller hade med sig mat/fika osv.

Små tunna filtar. Mkt bra att ha när man vill amma på stan. De funkar också som snuttetrasa och kan användas för att torka kräks om man har slut på små handdukar.

Mobil, över sängen/skötbordet eller till vagnen. Trevligt för bebisen att kika på.

Tofflor och skön morgon rock till mamma och pappa, för långa nätter med lessen bebis.

Lite god saft till mamma, man ska dricka mycket och vatten blir lite tråkigt efter ett tag.

Kläder, se till att de matchar varandra. Tråkigt att få en fin body man inte använder för man har inga byxor som passar till.

Handuk med "huva" Skönt att svepa in bebisen efter badet.

Hoppas du hittar något fint :-)

en batteridriven tvättmaskin (ja alltså det är en dålig present, men det har hänt i min släkt :eek: )

Små tunna filtar. Mkt bra att ha när man vill amma på stan. De funkar också som snuttetrasa och kan användas för att torka kräks om man har slut på små handdukar.

Mobil, över sängen/skötbordet eller till vagnen. Trevligt för bebisen att kika på.

Tofflor och skön morgon rock till mamma och pappa, för långa nätter med lessen bebis.

Lite god saft till mamma, man ska dricka mycket och vatten blir lite tråkigt efter ett tag.

Kläder, se till att de matchar varandra. Tråkigt att få en fin body man inte använder för man har inga byxor som passar till.

Handuk med "huva" Skönt att svepa in bebisen efter badet.

Hoppas du hittar något fint :-)

Tänk så olika man kan tycka (fast det är ju inte ett dugg konstigt om man tänker efter - vi är ju alla väldigt olika!).

Morgonrock avskyr jag, har redan fått 2 vid olika tillfällen och skulle inte uppskatta en tredje... :-) Jag har använt mig av en tunn filt, då som "täcke", min bebis kräktes aldrig så den användningen var inte aktuell, inte heller för amning på stan (hade amningströja).

Gosedjur som någon tipsade om är ju superkul att köpa, men små bebisar bryr sig oftast inte om dem, min dotter har börjat gilla kramdjur först nu som 1,5-åring...

Vi fick några pekböcker av en kompis och tyckte då att det var en lite märklig present, men från ca 6 månader har vi haft mycket nöje av dem!

Köper man kläder så tycker jag man ska tänka praktiskt - finkläder i form av klänningar eller andra mindre sköna/praktiska kläder tycker i alla fall jag inte är så roligt att tråckla på min bebis. Polotröja kan inte heller rekommenderas (vi fick en!).

Jag har börjat köpa ngt som få köper. Produkter av ull tex. Dreggellapp av ull och siden som man kan ha innaför fintröjan, så tröjan blir blöt men inte bebisen och dreggellappen behöver inte vara det enda som syns på julfotot tex...+ ullschampo til.l Det kommer ju till pass till ev fäll oxå! Ullprodukter är lite dyrare och ngt man kanske inte unnar sig själv. Finns ju massor inom det området för ett kommande vinterbarn som detta ju är. Som tossor och bodys, mössor och vantar osv!

Jag har börjat köpa ngt som få köper. Produkter av ull tex. Dreggellapp av ull och siden som man kan ha innaför fintröjan, så tröjan blir blöt men inte bebisen och dreggellappen behöver inte vara det enda som syns på julfotot tex...+ ullschampo til.l Det kommer ju till pass till ev fäll oxå! Ullprodukter är lite dyrare och ngt man kanske inte unnar sig själv. Finns ju massor inom det området för ett kommande vinterbarn som detta ju är. Som tossor och bodys, mössor och vantar osv!

Jag hade haft nytta av en sån dreggellapp när jag var liten (dregglade massor), men min dotter har aldrig dreglat - jag tror att man ska avvakta med just en sån present tills man vet hur barnet är.

Ulltossor däremot är väl aldrig fel! Bobux-inneskor och liknande är kanske också sånt som föräldrar sparar in på men som är bra att ha när barnen börjar gå och även senare som halkskydd istället för mockasiner!

Våra killar har aldrig gillat gosedjur, de ligger bara och samlar damm. Men jag tyckte om att få bebiskläder i större storlekar typ 62 till 68.

Men annars kan du ju fråga föräldrarna vad de behöver!

pyjamasar!!!

man har aldrig tillräckligt många tycker jag!

ÅH! Tack så jättemycket allihop! Precis de svaren jag ville ha, nu har jag fått lite inspiration till att shoppa loss! :bow::bow::bow:

Det är nog bra att fråga föräldrarna om de behöver något. Däremot som nån skrev tidigare, pyjamasar är inte nåt man får av så många, så de vi fått har vi fått stor användning av. Bodys däremot har vi massor och somliga har vi tyvärr knappt hunnit använda.
Men det som vi uppskattat mest är de som tagit med sig fikabröd, inte alla gånger man har det hemma när det kommer folk. Och gärna frysbart ifall det blir över! :bow:

Någon av barnkammarböckerna, tycker jag är en perfekt present. Har man nytta av länge.

Någon fin bok,typ Elsa Beskow el likn. Men jag uppskattade att en vän kom och tog en promenad med min lilla i ca 1 tim :0) Så jag kunde få lite tid att vila.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka