Hjälp mig att hitta ett bett

spinxx

Trådstartare
Hjälper en av ponnytjejerna i stallet att leta efter ett tredelat bett med parerstänger (alltså fullcheek). Problemet verkar vara att ponnyn inte alls fungerar på de med normallånga stänger - alltså behöver parerstängerna vara kortare än normalt.

Svårt att beställa online då de inte skriver ut längden på skänklarna, utan bara på själva mundelen. Och man har liksom inte riktigt något att jämföra med. Bilderna kan ju vara missvisande - ju större ringarna är desto kortare ser stängerna ut.

Help me out! :bow:

Det stämmer inte, jag har 11, 5 och 10,5 och 10,5 har kortare skänklar. Från Börjes.

Jag har letat tredelat med parerstänger i femtioelva år, känns det som. Hittar INGENSTANS och nu får jag veta att Börjes har?! Alltså BUKE. :love: Helt värdelöst inlägg, sorry, men alltså jag hade GETT UPP.

... kan vara så att jag är kanske den sämsta i hela Sverige på att leta bett. O_o

Globus har tredelade med korta parerstänger. Finns antagligen på granngården, eller går att ta hem i butik som säljer globusprylar. De betten har också en tillräckligt kort mittdel (som är vriden åt rätt håll..) för små munnar.

Globus har tredelade med korta parerstänger. Finns antagligen på granngården, eller går att ta hem i butik som säljer globusprylar. De betten har också en tillräckligt kort mittdel (som är vriden åt rätt håll..) för små munnar.

Plus ett på den. De har med väldigt nätta korta parerstänger åtminstone i de små storlekarna

Liknande trådar

Utrustning Är det ngt som inte används nuförtiden? Jag har en pålle som är lite skramlig med bettet och kämpar för att hitta ngt bett som verkar...
2
Svar
27
· Visningar
8 273
Senast: DarkInNight
·
I
Utrustning Är på väg att skaffa ett fullcheek att variera med, men är lite osäker på vad jag ska ha, både vg storlek och variant. Vill gärna ha...
Svar
1
· Visningar
1 312
Senast: pinky
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka