Bettskivor

Sv: Bettskivor

Till TS:
Jag har bettskivor i alla möjliga färger och kvaliteer. Men jag saknar just klarröda....

LÅT BLI MINA BETTSKIVOR! :devil:

;P

Jag upplever fö samma sak ang bettskivor, de gånger jag använt det har det ffa varit då hästen föredragit korta bett men haft köttiga läppar, och det har löst problemet.

knapplån

sist jag använde bettskivor var nog 12 år sen..eller mer...
hade mintgröna och vita :D dom vita klippte jag sönder tillsist...

Funderar lite över "skramligheten" hos din häst.
Har haft ett jäkla problem med att hitta bett till mitt sto.
Till slut fick ho prova ett på tok för stort bett från myler med port/tungfrihet (hon har strl 9,5 och mylerbettet var 12,5), och då först insåg jag att hon gärna vill ha tungfrihet.

Det såg ju inte klokt ut med det på tok för stora bettet så vi fortsatte leta, och jag testade ett tvådelat svagt böjt i sötmalm och faktum är att det fungerade helt otroligt bra. Rekommenderar det verkligen och kan gärna berätta vart det är köpt.
Även Novabett fungerar OK, det har ju också mer plats för tungan.

Din häst kanske också gillar bett med tungfrihet?

Ähhh, hon kan väl lika väl köpa röda åt mej också om det finns fler par ju...... ,)

Inte alls ngn dum tanke det, så långt har jag faktiskt inte funderat. Myler, är det de betten som har ledade "skänklar" (vilken korkad beskrivning, suck). Alltså, om jag försöker att förklara lite vettigare: Att om man tar i ena tygeln så påverkas inte den andra sidan, bettet går liksom att snurra runt mittendelen (som om den beskrivningen blev bättre, dubbelsuck)

Förstod du ens lite av de knasbeskrivningarna?

*tröttmössa*

Inte alls ngn dum tanke det, så långt har jag faktiskt inte funderat. Myler, är det de betten som har ledade "skänklar" (vilken korkad beskrivning, suck). Alltså, om jag försöker att förklara lite vettigare: Att om man tar i ena tygeln så påverkas inte den andra sidan, bettet går liksom att snurra runt mittendelen (som om den beskrivningen blev bättre, dubbelsuck)

Förstod du ens lite av de knasbeskrivningarna?

*tröttmössa*

Så rätt så =)

Jag har ett myler med tungfrihet/port som just nu ligger och vilar eftersom hästen inte rids för tillfället. Ca 12,5 och med parerstänger. Tänkte ladda upp bild men datorfan vill inte.
Du kan få låna det ifall du vill testa om det är tungfrihet din häst vill ha.

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Freazer
·
Utrustning Hur stor plats upplever ni att acavallos bettskivor tar? Om man har ett bett som är precis lagom i storlek, funkar det ändå eller måste...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: MiniLi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 503
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej på er kära bukefalosare! Jag har en känslig häst som verkar bli känsligare med åren. Nu är han 15 år och har tidigare gått på...
Svar
13
· Visningar
2 384
Senast: zanzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna