Hjälp mej !

S

Solov

Hej. Jag har samma tråd på "Hästverksam". Eftersom jag inte tror att jag kom rikigt rätt där så startar jag tråden här också. Där jag tror att jag har hamnat mer rätt. :angel:
Jag är en tjej på 15 år. Jag har ridit ponny i snart 11år har aldrig haft någon egen har bara varit sköt/foder/medryttarhästar. Nu är jag trött på alla ägare som springer efter mej och dreglar en i nacken och säger till en vad man får och inte får göra. Okej, det är bra att ha några sköt/foder/medryttarhästar innnan man köper egen. Och det har jag haft och det är jag glad över för jag har lärt mej mycket av det. Men jag tycker att det räcker nu. Jag vill ha MIN egen häst som jag bestämma själv över, Hur jag rider och när jag rider. Jag har tänkt igenom detta väligt noga och jag är berädd att ta ansvaret och jag vet vad det innebär. Problemet är bara att mina föräldrar inte tror att jag kan ta detta ansvaret. Jag vet inte vad jag ska säga till dom. Hästarna betyder allt för mej och jag orkar inte med alla dessa sköt/foder/medyttarhästarna. Hjälp mej ! :(

Sv: Hjälp mej !

Jag tillhör dem som har haft egen häst sedan jag var 6 år. Några år var jag utan egen häst men hade sköthäst.... som jag köpte efter 2 år. Så jag har aldrig varit hästlös på 24 år. Men.... om min dotter skulle vilja ha häst skulle hon faktiskt få vänta tills hon fyllde 18! Anledningen till detta är att jag valde bort mycket i din ålder bara för att jag hade egen häst. Inte för att jag lider av det idag, men det var mycket mina kompisar gjorde under gymnasietiden t ex som jag inte kunde vara med på pga hästen.

Det blev inte heller den utbildning som jag kanske skulle ha satsat på om jag inte hade haft häst. Jag är absolut inte bitter idag, men jag vill inte att mina barn ska behöva ställas inför dessa val när den tiden väl kommer. Därför blir det "lånehäst" för mina barn fram tills de blir myndiga.

Inte så kul svar kanske, men tänk dig för en gång till..... Man behöver inte sluta med hästar bara för att man vill utbilda sig, men det blir många val framöver för dig där hästen kommer att väga åt ena hållet och andra saker väger åt andra hållet..... :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka