Hjälp mej att förstå!!

N

Nisse

HJÄLP!!
Kan ni hjälpa mej att förstå varför man skaffar sig en fin hund som bara står i hund gård och inte får komma in.
Jag har en granne som har en fin golden retriver som de bara har i hund gården hela tiden och jag har så svårt för att fårstå varför man skaffar sig en hund som man inte har där man är själv.
Men ni kanske kan hjälpa mej att förstå?!

Sv: Hjälp mej att förstå!!

De kanske skaffade en golden i tron att de skulle få en "färdig" myshund, insåg att den krävde jobb, den växte dem ur handen och blev för krävande och stuvades undan för enkelhetens skull?

Synd på en golden också som är så sociala.... :( Har en själv på 5 månader som älskar att mysa i soffan.

Sv: Hjälp mej att förstå!!

Jag vet de är så hemskt! varför vill man skaffa hund då dom ändå inte får vara med där man själv är? jag tror många tröttnar på hunden som man köpt och lösningen blir då hundgård. Då blir hundarna till följd av de kanske skälliga och då vill man ännu mindre ha med dom att göra! Det är helt sjukt...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 532
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 403
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 790
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama