Hjälp med Öppna/Sluta

W

Whitaker

hej alla glada! jag har en ung halvblodskille, som jag håller på att lära in öppna/sluta. vet inte riktigt vilket som är vilket?? han kan gå snätt med bakdelen innanför spåret, men det andra kan han inte. hur tränar man in det??? Tack alla!!

Sv: Hjälp med Öppna/Sluta

Öppna och sluta är mycket mer än att bara flytta bakdelen eller framdelen innanför spåret. Att bara flytta in bakdelen eller framdelen innanför spåret är mer som skänkelvikning än som öppna/sluta. Börja träna skolorna på volten innan du gör det längs långsidan, det är lättast. Rid på volten med hästen formad och ställd inåt och sedan flyttar du den utåt från voltspåret för innerskänkeln, med hästen ställd och formad från rörelseriktningen hela tiden, det är början till öppna! Sedan flyttar du tillbaka den in mot mitten av volten med hästen ställd och formad i rörelsriktningen, det är början till sluta. Skolorna längs långsidan är inte bara tvärning, hästen ska tvära med frambenen i öppna med inre frambenet innanför spåret för att den är formad i sidan. I slutan ska den tvära med bakbenen med inre bakbenet innanför spåret för att den är formad i sidan. Sök med sökfunktionen så kommer du hitta massor med svar! :)

Sv: Hjälp med Öppna/Sluta

sök på barock forumet om hantering från marken.. jag tycker man ska lära in det från marken först.. finns massa fakta på barock forumet:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 466
Senast: Brynja
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Lillefrun
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 374
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar