A
annsofiw
I lördags tog jag och min sambo hem en alaskan huskey hund på 9 månader pga av att ägarna tänkte avliva honom. Vi är nu på jakt efter ett hem åt honom, han är ingen problemhund och kommer jätte bra överens med våran schäfertik men tyvärr kan vi inte behålla honom för att jag jobbar och sambon min ska också börja arbeta heltid. Vi har varit i kontakt med hundstallet med dom tar inte emot hundar från privat personer. En till nackdel är att han inte är chippad eller har några papper från veterinär, vi väntar nu på att dom gamla ägarna ska skicka dom papper som finns på hunden och efter det ska vi vaccinera honom.
Är det någon som vet hur vi kan gå till väga? Avlivning är inget alternativ då jag tycker att man absolut inte ska avliva en frisk hund.
Vill att han ska komma till ett hem med kunniga människor och som har erfarenhet av rasen.
Tacksam för svar.
Är det någon som vet hur vi kan gå till väga? Avlivning är inget alternativ då jag tycker att man absolut inte ska avliva en frisk hund.
Vill att han ska komma till ett hem med kunniga människor och som har erfarenhet av rasen.
Tacksam för svar.