Hjälp med hingstval till Amiral sto

K

kip

Någon som har bra tips på lämplig gångartshingst (som gärna kan hoppa) till mitt Amiral - Honeymoor xx - High Pearch xx sto. Själv har jag lutat åt Warsteiner men är inte helt säker längre... Stoet är högädelt med bra gång med plus för skritten. Kort rygg, högställd med bra halsansättning och lång hals. Visad med 8 8 7 8 7, mkh 154. Hon är trevlig, vänlig och känslig på ett positivt sätt men ingen nybörjar häst. Hon har hög ridbarhet men kan vara ganska skarp i pressade situationer. Jag önskar en trevlig lätthanterlig och korrekt avkomma över 160 mkh med hög ridbarhet och bra gång - speciellt galoppen är viktig. Lätt i typen och högställd med långa ben. Någon med förslag? Tack på förhand!

Sv: Hjälp med hingstval till Amiral sto

Metall 1070 tycker jag kan vara ett bra val!
Han är 166 cm hög e.Ferro-Ramiro-Marinier(SF).

Du kan titta på bilder på:
www.hofterleeuwe.be
sök på "KWPN" på "Metall"

www.millegarne.com
sök på "Hingstar" på "fler hingstar" på "Metall"

www.allbreedpedigree.com
sök på "Metall"

Det är min nya favorit... :love:

Har du en bild på stoet skulle det ju vara kul att se. Men på din beskrivning låter det som om han skulle kunna passa.
Lycka till!!

Jag kan inte rekommendera någon direkt, men mina favoriter är:
Weltman, 166 cm, verkar vara en väldigt trevlig och ridbar hingst. Hade jag haft ett lämpligt sto hade jag gärna betäckt med honom.
Sen gillar jag även Don Charly och, om du vill ha nån mer allround så finns ju Flyinges L´Acteur som både har hopp och dressyr i stammen.
Men som sagt, det är bara mina personliga favoriter....

Jag håller med när det gäller Milligarnes hingstar, Metall är en kanon men också Twilight är en skönhet, jag ska nog välja honom eller kanske Hayden som har massor av dressyr i sig fast han är Skimmel som jag inte gillar.....

Honeymoor xx - High Pearch xx
Hmmm. Sitter du på en avkomma u. Ida Moor?
Så man skall sitta och bli lite grön av avund? ;)
Hennes dotter Ircos pride är ju otroligt förärvningssäker.

De flesta har väl kommit till något av championaten.
Ett år jag vär och kikade, hade hon 3 (!) avkommor på plats!
Imponerande!
Kolla upp vilka avkommorna var efter, kommer inte ihåg på strak arm, bortsett ifrån Pomme Royal....
mvh

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 178
Senast: Långnos
·
Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Tittar in här igen efter många många år:) Har ett lite brådskande hingstval att göra då planerna ang mitt sto ändrades...
Svar
12
· Visningar
2 005
Senast: stenwall
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka