Hjälp med format

amalia

Trådstartare
Jag har filmklipp i datorn som dels är filmade med dv kamera och dels med mobiltelefon. Problemet är att dessa filmer går att se men jag kan inte använda dem i movimaker...

Formatet på filmen som är filmad med dv kamera (och inlagt i datorn med hjälp av vlc media player) är mp202(tror jag det står). Går det formatet att ändra så att jag kan öppna filmen i movimaker??

Formatet med filmklippen filmade med mobil är 3gp, går de att ändra så att man kan öppna dem i moviemaker?

Sv: Hjälp med format

Finns det ingen som mäktar med detta??? Känns så synd att inte kunna använda mig av de klippen...

jag har ett liknande problem, mina filmer filmade med digitalkameran blir till formatet .MOV och går då inte att öppna i Movie Maker .. :/
går det på något sätt att ändra?

Jag undrar precis samma sak.
Jag har ingen aning om hur man ens öppnar "vanliga" klipp i movie maker. Kan någon av er förklara det?

Mina filmer från mobilen är också 3gp, de går att öppna i Quick Time.

är det ingen som vet hur och om man kan ändra format? :confused:

vet verkligen ingen om/hur man kan ändra format? :cry:

Liknande trådar

Dressyr Hoppas jag har lagt tråden i rätt forum. (Videon vänds rätt efter några sekunder) Jag behöver hjälp med att förbättra min sits och...
2
Svar
20
· Visningar
3 050
Senast: Brille
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 125
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 935
Senast: Zaria
·
M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 360
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka