Hjälp med fälttävlandshinder!

LaQuent

Trådstartare
Ska bygga min egen fälttävlandsbana och skulle vilja ha lite tips på olika hinder och liknande, det får gärna vara "läskiga" hinder :devil::angel:

Nu skriver ni allt ni kan , vill ha många svar :D:D

Sv: Hjälp med fälttävlandshinder!

Ett två meter högt plank, läskigt nog? :p

Vet faktiskt inte så mycket om terränghinder och hur man bygger dem, men vore kul att se några svar i den här tråden :)

hahaha ;D lilla ponny ska ta sig över också ;)
ah m håller med , hoppas på många svar:D

Jag har ett hinder hemma med granris ca 90 cm högt och runt 1m brett. Sen har jag tagit en grön presening och lagt över riset, putt in kanterna under granriset så det blivit som en stor grön korv. Det tycker dom flesta hästar är otäckt.. Har även använt einsilage plast och lagt under stockar och liknande.

Det finns ju många sorters hinder men ett förslag är ju ett plank som man sätter gran-ris ovan på. Det kiklar hästen under magen och det kan dom uppleva lite läskigt.

Annars kan man ju bygga hinder som bara ser konstiga ut som till exempel av däck eller liknande. Man kan ju också bygga ett litet "nerhopp" eller bank som det kallas. Men det är oftast inget problem att ta sig förbi. Hoppas du får många idér :D

Ah , det var jättebra tips , :D
ska bygga en bank och en vattengrav men jag vill ha lite spökhinder:D
eftersom att min pålla inte är så uppmärksam så hoppar hon bara utan att bry sig :)
Har lust att bygga något liknande ett staket men jag vet ju inte hur jag ska få ihop det :D förslag?

Hinder med gravar under kan vara tittiga. Bra att träna på för de kommer ju ganska ofta på tävling. Smala hinder är oxå bra, typ spetsar kan kan vara luriga att rida på för man vill gärna glida åt den kanten som är smalast fast man bör sikta i mitten.
Hinder med djup landning är nog bra oxå, alltså att marken går neråt i landningen, antingen i nerförsbacke eller om man gräver en grav bakom, gör man graven lång kan man ha ett upphopp oxå.

ja de va nog vad jag kunde komma på just nu! :D

I mitt förra stall hade vi ett stort plaströr (mjukt) som vi fick från en byggplats lite längre bort..:bow:vi fick några "snuttar" som vi målade i roliga färger:idea: ett jättebra hinder att träna på eftersom det är "runt"..
Sen om det är någon som har en gammal trä båt kan ni ta den o lägga upp o ned..ett konstigt hinder...:eek:
Bara man använder fantasin o någorlunda händig tror jag att ni kan komma på en hel del roliga hinder :D
Lycka till!!:D

Bara låta fantasin styra, men jag tycker det är väldigt roligt med lite annorlunda hinder. Man kan göra en tråkig palisad väldigt rolig med lite färg, och kanske ställa dit några stora dockor eller liknande som infångare. gravar och vattenhinder är ju kankse lite jobbiga att göra, men de är väldigt bra att träna på! Lycka till!:D

pappa min är ju inom ambulansvården , kanske man kan flörta med han att ta sånna där dockor som om tränar hjärt-ochlung räddning på och ställa brevid hinderna ?;) heheh , min ponny som är lite smårädd för publik överhuvudtaget (A):D

Där jag hade hästarna förut fanns en "hinderpark" med alla möjliga skumma saker att hopppa över. T.ex. tunnor, trädgårdsstolar uppställda på rad, badkar, bitar av sliepers ihopställda till en klump, klyvda trästammar som var allt annat än raka... Väldigt bra titt-träning för hästen!

Vet ett ställde där de hade kanoter som "bommar".

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
908
Senast: ufot
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
789
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: Karfitsa
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 145
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar