Hjälp med att mäta avstånd

F

Fjanton

hej alla jag skulle vilja ha hjälp med att kunna räkna avstånd på tävling och hur långt är ett galopp språng för stor häst?
Tacksam för all hjälp:bow: .

Sv: Hjälp med att mäta avstånd

Menar du att du vill kunna stega??

hej alla jag skulle vilja ha hjälp med att kunna räkna avstånd på tävling och hur långt är ett galopp språng för stor häst?
Tacksam för all hjälp:bow: .

Det är väl 6 meter/långa steg på ett ungefär.

Ellen

Kan man väl säga.

Enklaste sättet är att mäta ut en linje på ett visst antal meter (säg att det är tio meter) sedan ska du kunna gå den linjen på tio lika stora steg. Man kan göra övningen på olika sett (t.ex. stega först, mäta sen osv) och göra det lite svårare :)

Lycka till! :)

Det som jag tkr är lättast är att först se hur långa dina steg är för att sedan se hur många steg du behöver gå på ett visst antal meter.
Sen kan man säga att ett galoppsprång för storhäst är ca. 3m. Sen efter lite erfarenhet vet man hur många galopp det är på vissa distanser. T.ex. 21,5m = 5 galopp.
// Thea.

Du får helt enkelt lär dig att gå en meter, det är bara att träna! Vi fick det i hemläxa efter nån träning när jag var liten och red ponny. Sen vet du exakt hur långt steg du behöver ta för att det ska vara en meter. En stor hästs galoppsprång är ca 3,5 m. Det är bara att plugga in följande: 14,5 m = 3 galoppsprång, 17,5 m = 4 galoppsprång, 21,5 m = 5 galoppsprång & 24 m = 6 galoppsprång.

Ett galoppsprång för stor häst brukar vara cirak 3,5 meter, sedan lägger man till 3,5 mellan två hinder för landning och avsprång.

Och som sagt, träna på att ta steg som är 1 meter långa så kan du enkelt stega på tävling sedan!

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?