hjälp med att ladda upp

A

annele

nu har jag precis gjort klar min allra första hemsida i frontpage.
Men jag kan inte ladda upp den på nätet. Jag har cuteftp och jag fattar ingenting. Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig? Har mitt konto på passagen.........

Vet inte riktigt om jag har gjort rätt från början i frontpage.
 
Sv: hjälp med att ladda upp

Jag har använt Cute ftp men har det inte här på jobbet, få se om jag minns hur man gör, annars kollar jag när jag kommer hem...Men du ska klicka på "new connection" eller något liknande i menyraden, sen fyller du i ditt användarnamn och lösenord (klicka i att uppgifterna ska sparas så slipper du fylla i dem varje gång) och sedan på Connect. Till vänster (tror jag, beror förstås på vilken version du använder) letar du reda på den mapp där dina filer finns, dubbelklicka på filen så laddas den upp. Har du många filer kan du markera alla, högerklicka och välja "upload" så slipper du dubbelklicka på alla. Till höger ser du vilka filer som finns uppladdade på passagens server, är det första gången du laddar upp ska det alltså vara tomt där när du connect:ar.
Annars tycker jag det är smidigare att använda Internet Explorer. Skriv ftp://dittanvändarnamn@ftp.passagen.se i adressfönstret (byt ut "dittanvändarnamn" mot det användarnamn du har på passagen), då får du upp en ruta där du anger lösenord (samma som på medlemssidan). Sen kommer du in på ditt konto där du ska ladda upp filerna. Öppna mappen där du har dina filer, markera de som ska laddas upp och dra över dom (som du gör när du flyttar filer i Utforskaren) till Internet-Explorerfönstret.
Adressen till din hemsida blir http://hem.passagen.se/dittanvändarnamn
Lycka till!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
122
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: Kirre
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 004
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 553
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp