hjälp me balansen

H

Henpa

när jag hoppar så tappar jag balansen. :crazy: antingen så lutar jag mig lite bakåt men om jag inte gör det så känns det som jag hoppar före hästen i språnget.
nån som har några tips på några bra övningar?:confused:

Sv: hjälp me balansen

Håll i manen :) Låter simpelt men jag tycker det är jättebra.. så fort jag inte är säker på när/var hästen ska hoppa av, tar jag mantag. Då följer man med automatisk och riskerar inte att hamna efter.
Sen kan det kanske vara bra att träna taxering.. så du vet vart hästen ska hoppa av och också vara beredd på det. Det handlar ju om timing och takt, och är en träningssak. Så det är bara att kämpa på. Träna på bommar och låga hinder. Studs tycker jag också är bra för att träna sisten, men då vill det till att man tar mantag om man åker bakåt för annars lär man ramla av efter ett par skutt :) lycka till

Sv: hjälp me balansen

Låga serier, gärna studs, prova att variera mellan att hålla i manen och att släppa tyglarna. Låter värre än vad det är. Överlivets balans är bland det viktigaste för en ryttare så träna hårt så skonar du hästens mun och rygg. Rivningar med hästens framben är ofta resultat av en ryttare som går före tyngdpunkten med sitt överliv och därmed skapar obalans. Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 692
Senast: Ajda
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka