Hjälp m. val av sele!

Sv: Hjälp m. val av sele!

NU ÄNTLIGEN...är vagnen beställd!!!!:bump: (....ska bara betala in best.summan i kväll, sen e det riktigt klart!!)
Det blev en CB3 från Boguslawki. Svart med röda detaljer, svart dyna och rostfria beslag.:rofl: (som tidigare sagt.) Polackerna verkade inte ha några riktiga förklaringar till skilnaden på CB13 o CB3. Då tycker jag att jag kan ha roligare för de 4500:-, eller hur? Kanske till läder-selen jag ska köpa när Shiloh växt klart!:idea:

Om ca. 6-8 veckr kommer vagnen, då blir det nog ett och annat foto på den. Ni som undrar nu hur den ser ut, kan gå in på www.selar.se, och klicka er vidare. Jag tycker jag får mycket för pengarna! Bladfjädring, skivbroms, balansering osv. + att den går att använda till mycket! Känns som en bra vagn att "växa i".;) Vad tror ni??

Tack:bow: ....så där jättelångt i efterhand! Den kommer bli kanon! I hope!:angel:

Går nu i väntans tider...ja på vagnen alltså! Är jätte nyfiken på hur den är i verkliga livet!!! Men jag tror inte det är "katt-sk*t" som de importerar.

Shiloh´s ögonskador är nu helt läkta, men jag går och väntar på att halsinfektionen ska ge med sig! Han smittar dock inte! Skönt är det!
Har nu gått på slemlösande i nästan 2 v. Han var ju bättre i halsen sist vet. var nere och tittade. Så förhoppningsvis kan han reda ut det själv med hjälp av detta slemlösande. Annars blir det intravenöst! Hur kul blir det i plånboken???
Shiloh är fortfarande HELT oförstående att han skulle vara "litta" dålig! Pigg & glad kex-choklad!:bump:

Har införskaffat mig en trav-töm (av längre modell) som jag tänkte använda till tömkörningen. Christell var snäll o köpte en i Halmstad i lördags. Tycker det känns bra med handtagen då jag inte är jätte van att tömköra. Mycket att hålla reda på ändå med pisk, Shiloh och mig själv. Svänga hit o dit utan att tömmen glider iväg för mycket!:o
Efter att han har haft en period i sommar med att vara "jätte-glad" i vagnen, lite bockningar sådär glatt tjolahej! Har han sista veckorna gått som en pärla i vagnen! (Det var iof sig inga större bock-språng, och inte på :devil:-vis utan mer glädjefnatt.) Han älskar att "jobba" lite då o då!....nått som e kul i tillvaron!;)

Måste bara fråga vilket pris blev det på vagnen till slut? Får du den hem till dig, eller måste du hämta den någon stans?

Skulle bli 17500:- + frakt på ca. 1500-2000:-. Min vagn har kommit till Sverige men tyvärr inte så som jag beställt den!

Så här ungefär var det tänkt, färgmässigt! :)
cb13d1.jpg

Så här anlände den! :crazy: Något för brandkåren kanske???
CB3_Rd_sida1.jpg

Så jag får väl beställa om den....och vänta tills i vår innan en ny kommer! Inte precis vad jag planerat!!:(

Senast ändrad:

Ingen färg stämmer ju! Fy vad arg jag hade blivit!!! Jag har inte tålamod med sådant. Hade jag varit dig så hade jag sagt att jag behåller vagnen men då får de pruta så pass mycket som det kostar att lacka om vagnen, så hade jag gjort det istället.

Neeeej! skrikröd ju!!! Fick nästan ont i huvudet... kan du inte sälja den till åstorps julshow? :) :) hihi

Tja...vad ska man säga?! Har pratat med Ewa Angantyr idag. (Har beställt vagnen genom henne då hon har södra Sverige. Gunilla sköter norra.) En ny vagn kommer att beställas till mig inom kort! :) I rätta färger! Jag hade beställt svart med mörkrött. Hon hade råkat vända på färgerna till mörkrött med svart......och på fabriken vet jag inte vad som hänt! Prao-elev kanske! :idea:
Nåväl, så länge det går att lösa, så ordnar det sig i slut ändan! Jag sitter ju inte i sjön precis. Shiloh bryr sig nog inte om om han får dra ett tag till på Christells sulky. :D

Nej precis! Och det är mänskligt att fela! (Typiskt bara att det alltid händer mig :smirk:!) Ingen idé att bli arg heller för hjälper inte. Ewa beklagar det som hänt och försöker lösa det på bästa sätt! :)

Visst är det så, den mänskliga faktorn drabbar oss alla ibland, hoppas bara det inte tar för lång tid innan du får din nya :)

Wooohooo! :eek:

Den var riiiiktigt röd den! :eek:

Usch så ledsen jag hade blivit - väntat så länge å så kommer denna knalligt röda saken! :crazy:

*delvis knapplån*:cool:

Ny vagn är beställd!! Slipper antagligen vänta ända till våren! :rofl: De försöker fixa en så fort som möjligt!

Jag är nog lite trist när det gäller färgen kan en del tycka! Men jag valde just denna vagn pga att jag skulle kunna använda den till diverse, och ha den länge. Så en tidlös färg passade bra tyckte jag! :)

Absolut, man ska välja en färg som man kan stå ut med i många år, har man en för skrikig förg tröttnar man lätt fort.

ÄNTLIGEN.......NU ÄR DEN PÅ GÅNG!!! :)

Fick mail igår från Ewa, att min vagn lastas idag i Polen och kommer någon gång i morgon (lördag) till mig!!! YES!! :rofl:

:oHoppas den nu är i rätt "utförande".

Nåväl...bilder kommer, oavsett hur den ser ut!:cool:

Tja...det hoppas jag verkligen!!!!:crazy:
Har väntat hela helgen....och ingen vagn än så länge. :(

NU E DEN HÄR!!! Äntligen......och i rätt färger!:rofl:
Men det tog ett par timmar innan chauffören kom rätt! (Inte så lätt när han inte kan så bra engelska och GPSen inte riktigt funkar på "landet"! :angel:)

Nåväl, nu ska den bara skruvas ihop lite. Det hann att bli mörkt så det får vänta till någon dag i veckan. Då blir det foto oxå! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka