Hjälp m. val av sele!

Sv: Hjälp m. val av sele!

Jag tar med mig ett ideaal huvudlag at dig fran Holland sa att det passar:) maila mig ditt telefonnummer sa ringer jag nar jag ar i narheten./Gunilla

OHH!!! :bump:

Kan du kolla din fallforsfrieser mail i hollande eller?
Skickar både ett mail och ett PM iaf! :)

Ja, ni har nog rätt båda två! Gummi-hjul är väl OK, tycker jag! Om det blir punktering är det lätt avhjälpt. Men ekrarna...visst, det är väl dem jag har haft lite funderingar över oxå.:confused:
MEN :idea:...finns det inte sådana sk "ekerskydd", som man ser typ proffs-cyklister har på sina cyklar?

Finns till sulkys också, men de har ofta en stor diameter på hjulen. Hör med hon som kör in din häst, hon lär köra med luftpumpade hjul eftersom hon kör travare.

Finns till sulkys också, men de har ofta en stor diameter på hjulen. Hör med hon som kör in din häst, hon lär köra med luftpumpade hjul eftersom hon kör travare.

Jag o min man ska dit idag o "hälsa på" Shiloh! Vet inte om Christell är hemma då. Om inte så kommer ju veterinären i morgon för att kolla ögat, och då ska Christell hjälpa mig att "brottas" med Shiloh! Jag ska passa på att fråga om "hjulskydden" då, om inte idag!!:)

Vi hälsade på Shiloh igår och han hade lugnat dig betydligt! Idag kom vet. igen och kollade hans ögonskador. De såg betydligt bättre ut!!:), men...hon ringde ikväll o sa att bakterie-svaret kommit, och det visade sig vara någon resististent (stavning?) bakterie han åkt på. Men vi ska fortsätta med att injektcera penicillin tom fredag. På måndag ska hon gå ner i halsen igen o se om han har svarat på behandlingen, annars får de komma 1 gång/dag och ge medicin intravenöst. SUCK!
Nåväl...trots detta körs han ett par dagar i veckan....med glädje!!:bump:

Glömde fråga idag om "hjul-skydden"!!! Men det var så mycket med vet. + jag blev av med min plånbok!!!:( (Men efter mycket om o men kom den till rätta igen.) Är det inte det ena så är det det andra!:crazy: Ska fråga imorgon om "skydden"!!!

Ikväll kom Gunilla med selen!!!:rofl: Den blir kanon att börja med. Shoppade loss en del annat oxå!!:) En grimma, två polly-paddar till selen, 2 borstar, en körpisk, ett Ideal-huvudlag samt sel-hängare! Shiloh uppförde sig exemplariskt! Fast lite irriterad på alla mygg och andra flyg-fän! Men det är ju som det är med det! Även vi var lite irriterade på dem!:crazy:
Men så var det där med vagn/rockard! SUCK!! Kommer aldrig till skott!!:crazy:

Vilken sele blev det att du köpte i slutändan?

Vilken sele blev det att du köpte i slutändan?

Det blev nylon-selen för 1300:- som Gunilla rekommenderade (just pga att han är så ung) + Ideal-huvudlag, allt i cob-storlek.
Sen när han växt klart blir det en läder-sele. Troligtvis Ideal de lux el. marathon, i svart!:) Så det matchar nybeställda vagnen!!!:banana::banana::banana:

Åh va kul :)

jag ska, förhoppningsvis, oxå köpa sele snart :)

Vad blev det nu för vagn då till slut? :p

Jo, jag har bestämt mig för en polsk (Boguslawki) vagn. Den är "nästan":smirk: beställd, genom Ewa Angantyr (o Gunilla; selar.se).
Om man går in via selar.se så kan man se hur vagnarna ser ut.
Jag hade bestämt mig för en som heter CB13. 2-hjulig för alla 3 disciplinerna. Med bladfjädring, skivbroms, avtagbar groom-platta, m.m. I svart med mörkröda detaljer o svart dyna.
Men fick nu veta att priset på den är höjt med 4500:-!!! Eftersom jag valde mellan den och CB3, väntar jag nu på svar på vad som skiljer de 2 vagnarna åt. (Förutom fotsteget som man ser tydligt på bilderna. Annars kan jag inte se någon större skillnad!)
Och....är det inte någon annan STÖRRE skillnad som är av "vikt", så blir det en CB3 istället. (Tycker inte de är värt 4500:- mer.)
I svart m. rött, som redan sagt ovan.
Ewa ska ringa när hon fått detaljerat svar fr. Polen.:)

Någon som kan se fler skillnader på vagnarna?? Eller så behöver jag nya glasögon!:angel:

Ska förresten försöka komma till Åstorp på måndag! (imorgon)

Oj så spännande! :bump:
Hur lång tid tar det då sen ungefär innan du får hem vagnen?

Så du tittar förbi Åstorp imorgon! Då ses vi säkert!!!:)

:confused:Ska höra med Ewa när hon ringer! Återkommer med detta!:)

Tyvärr, så sågs vi inte! (tror jag!:crazy:) Jag och min son var där och tittade, och pratade med Sven vid sju-tiden. Det var ett 2½-årigt ardennersto som kördes när vi kom.
Men jag kommer fler gånger!!!:rofl:

Senast ändrad:

:confused:Ska höra med Ewa när hon ringer! Återkomd mer medetta!:)

Tyvärr, så sågs vi inte! (tror jag!:crazy:) Jag och min son var där och tittade, och pratade med Sven vid sju-tiden. Det var ett 2½-årigt ardennersto som kördes när vi kom.
Men jag kommer fler gånger!!!:rofl:

Senast ändrad:

Nej då hade jag nog tyvärr inte hunnit komma än! Typiskt... :smirk:
Tror jag var där vid halv 8.
Var väl meningen att jag skulle varit där vid 6 men så skulle jag rida en sväng å då blev det lite senare!

Men min mamma och en god vän till oss var nog där då!? Min mamma med en schäfer och vännen med en lite pojke! Nån som du såg när du var där?

Vad sa Sven då? Ska du komma ner med pållen? *nyfiken*

Då hade vi nog PRECIIIIS kört! Typiskt! Näväl, det kommer fler måndagar!!:rofl:
Det satt några strax utanför...tror någon hade hund. Vi frågade om vi kommit rätt, men tänkte inte mer på hur de såg ut.:confused:

Sven verkar jättetrevlig!!! Han hade inget emot att vi kom med Shiloh. Men min första prioritet är att Shiloh ska bli helt frisk. Är nog inte så poppis heller om vi kommer med en "sjuk"häst, även om det inte smittar. Sen ska vi byta stall i månadsskiftet...så när han är OK och kommit till ro på nya stället.....DÅ kommer vi. Blir väl i september.
Jag måste väl oxå bli medlem i Åstorp, eller hur? Är medlem i HFRK, men det godtas nog inte!:angel:

På vilket sätt är waldhausens skakelhållare farliga? Vad skiljer dem från ideal harness? (Även jag går i selköpartankar)

Men så typiskt-då har vi precis gått om varandra!:smirk:

Måste varit min mamma du såg utanför med hunden för hon satt nämligen där när jag kom! ;)

Vet inte riktigt hur det funkar det där med medlemskap. Tror man kan lösa nån slags träningskort eller nått... Men det kan Sven mer om så kolla me honom! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka