Hjälp köpa rockard!!

M

Moja

Hejsan, Hittat en begagnad rockard. Frågade måtten på den och det var
skaklarna=två meter långa. Och 80 cm mellan dom hela vägen utom vid "bogen" där det är 50 cm emellan.
Tror ni det passar en maxad c-ponny?
Svara snarast då jag måste bestämma om jag ska köpa den eller inte:rofl:

Sv: Hjälp köpa rockard!!

det låter trångt med 50 cm... två meter långa skaklar låter inte heller som så mkt,tänk på att det är kanske en meter häst, minst av den längden...

Var en som skrev att skaklarna minst skulle vara 1.60 till c-ponny då borde den väll passa?

2 meter långa skacklar låter väldigt långt för en C-ponny, men dom kanske går att korta? Hur brett det ska vara emellan beror ju på hur bred din häst är, men det går ju oftast att böja till :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 519
Senast: linnsan
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: ridelev
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka