Hjälp jag kan inte sitta på rätt sittben vid lättridning!

T

Tekla1

Hejsan,

är det ngn som kan hjälpa mig med ett av mitt livs största dilemman?
Jag är en rutinerad ryttare men jag kan inte sitta ner på rätt sittben!
Jag mår psykiskt dåligt av detta då det har gått så långt att jag knappt vågar träna, för att jag är rädd att ngn ska upptäcka det. Jag skäms så fruktansvärt o har ångest över detta. Är det ngn som har några riktigt bra tips för hur jag ska lära mig detta?? Som sagt det är ju svårt att lära en gammal hund sitta, men jag skulle verkligen behöva lära mig detta för mina sinnens ro o för min hästs hälsa! Snälla- Hjälp!
 
Sv: Hjälp jag kan inte sitta på rätt sittben vid lättridning!

Vad är problemet? Gör som du brukar, fast tvärt om! :idea:
 
Sv: Hjälp jag kan inte sitta på rätt sittben vid lättridning!

På ditt sätt att formulera inlägget känns det en aning ironiskt... Men jag ser inte riktigt vart det svåra ligger heller.
Det är ju bara att du kikar på hästens bogar i traven. Du ser hur de växelvis rör sig framåt och bakåt. När den yttre bogen går bakåt så är det bara att sätta dig ner. Du kan kontrollera med jämna mellanrum att du verkligen sitter när yttre bogen går bakåt, så kommer det så småningom att ge sig.
 
Sv: Hjälp jag kan inte sitta på rätt sittben vid lättridning!

Kan vi anta att det är en aning oseriöst?
 
Sv: Hjälp jag kan inte sitta på rätt sittben vid lättridning!

kolla på ytterbogen. När det yttre bakbenet sätts ner ska du sitta ner.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 410
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 762
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 386
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 549
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp