Hjälp! Jag har kapat huvudet av en fästing!

P

puffsnurran

Jag brukar vara bra på att ta bort fästingar men denna lilla rackaren misslyckades jag med totalt. Nu sitter halva fästingen kvar i hunden. Vad ska jag göra?

Sv: Hjälp! Jag har kapat huvudet av en fästing!

Ingen fara, håll lite koll så att det inte blir infekterat bara. Brukar krypa ur av sig själv.

Sv: Hjälp! Jag har kapat huvudet av en fästing!

säger som anna 87a. Ingen fara. Jag misslyckas alltid med att dra ut föstingarna helt (stackars hund) men baddar med alsolsprit ordentligt i ett par dagar. Då dras det ut av sig själv. Håll koll på bettet precis som med andra fästingbett så att det inte blir infekterat.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 755
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat

Tillbaka