hjälp jag har gjort bort mig! Äggkläckningsmaskin fråga

eldkyss

Trådstartare
Jag har gått och väntat och väntat på mina små kycklingar och idag är det dag 20. Men av en ren slump fick jag reda på att maskinen måste stå i en konstant rumstemp dygnet runt. Jag har gjort helt fel då jag har haft fönstret öppet på natten:crazy: Nu är jag livrädd för att detta orsakat någon skada på dessa små:cry: Vad skall jag göra?

Sv: hjälp jag har gjort bort mig! Äggkläckningsmaskin fråga

glömde tillägga att maskinen har hela tiden hållt 100 F och vi lyste äggen för andra gången för några dagar sen och då hade dom vuxit sen första gången

Hur länge har äggen legat?

ikväll har dom legat i 20 dygn...

Har den hållit rätt temperatur och luftfuktighet inne i kläckaren, så är det ingen fara på taket.

tack för lugnande besked Swat här på buke sa samma sak:laugh: Skönt att höra :laugh:

Precis, håller bara tempen inne i kläckaren så är det lugnt, och har dom legat i 20 dygn så bör det börja kläckas i natt/morgon.:)

Har det kommit några dunbollar ännu :confused:

Jag väntar kycklingar om 1 vecka här, så då lär det bli några bilder i hönstråden :D

Hur går det? Blev det några småttingar?

Hej:) Jo det blev tio små ullbollar:) 9 st numera då vi blev tvungna att ta bort en då han drabbades av förstoppning pga att jag fått felaktiga råd dvs låta dom gå på bursand:crazy: Det packades som småsten i magen. Ja de har ja ju föresten berättat för dig kom ja på:laugh: Det var en till av dom som fick förstoppning men där tog vi chansen att gröpa ur försiktigt och gav både parafinolja i både rumpan och munnen så han klarade sig:laugh: Det var rött och svullet men under dagen drog sig allt tillbaks och nu kan man inte tro att han vart sjuk alls:laugh:

Alla 9 är pigga och glada och jag följde ditt råd att ta bort sanden så nu har dom endast tidningar samt att ja bara fodrar dom med stött kycklingfoder.

Fungerar kanon!

Idag är dom 1 vecka gamla. Jag har sänkt tempen från 33 till 29 ,5 grader.

Vi tyckte att detta var så spännande och roligt att vi ladda maskinen igår med 20 nya ägg:o Med hopp att det skall jämna ut sig med hönor och tuppar:D

Idag har kläckningen börjat och hittills har det kommit 2 korsningar och 1 renrasig welsumer och fler är på G.

Jag har både naturruvare + att jag kläcker i maskin.

Lär bli några bilder i morgon eller i helgen när alla som ska komma har kommit :laugh:

ja bilder är alltid roligt!! Hur många ägg har du på g?

22 i kläckaren och om ca 2 veckor 9 under en surhöna.

Hade dock lite otur med ett längre strömavbrott häromdagen och vet inte om alla kycklingar klarade av nerkylningen som blev iom det, men i af hälften kommer att kläckas idag för de har börjat picka sig ut. De andra kan ju komma lite senare. Jag får se helt enkelt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 974
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 557
Senast: akleja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023