Hjälp! Jag får inte använda min dator!

D

Dasjenka

Microsoft tycker tydligen att det är läskigt att mina vänner skickar e-post med bifogade filer till mig. Filerna är nämligen blockerade och går inte att öppna. Jag använder Microsoft Outlook och hittar ingenstans där det går att bocka i eller bocka ur någonting som gör att det går att nå de filer som jag har fått skickade till mig.

Så.. Hjälp! :crazy:
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Verktyg-Alternativ-Säkerhet. Klicka ur »Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas«
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Det alternativet existerar inte på min dator och kan inte bockas ur. Under säkerhetsfliken finns endast:

Kryptera innehåll och bifogade filer...
Lägg till en digital signatur...
Skicka signerat meddelande i klartext...
Begär säkerhetskvitto...

Sedan finns det zoninställningar och lite inställningar som har med ID-nummer (certifikat) att göra.
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Har du möjligtvis XP o ServicePack2 installerat?

Jag har inte installerat SP2 och hos mig ser det ut så här
Skerhet.jpg
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Vad jag vet har jag inte Service Pack 2, men någon måste ha installerat det på den här datorn för sådär ser det inte ut hos mig. =/

Men tack för att du försökte hjälpa mig i alla fall.
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Har du sp2 ska du ha en ikon för säkerhet i kontróllpanelen och där bör du rimligen hitta samma inställningsmöjlighet.

Gentleknight
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

Välj zonen Internet (Säkerhetszoner). Sen kan det vara en filtyp som ligger i fel säkerhetsnivå (se i hjälpen i programmet).
 
Sv: Hjälp! Jag får inte använda min dator!

jag har också det problemet men kom på om jag klickar på skicka vidare så kan jag tycka på filen där....
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 549
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag vet att det just ju känns extra jobbigt med allt för att det är mitt i natten och jag är extremt trött. Inget blir ju någonsin...
2
Svar
26
· Visningar
5 028
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 607
Senast: Milosari
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 954
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp